برنامه‌های جامع شهرداری قم برای سالروز رحلت حضرت موسی مبرقع(ع)
برنامه‌های جامع شهرداری قم برای سالروز رحلت حضرت موسی مبرقع(ع)

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: مدیریت شهری برنامه‌های مختلفی را در محورهای اجتماعی، فرهنگی و توسعه‌ای برای ایام سالروز رحلت حضرت موسی مبرقع(ع) تدارک دیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، مهدی کلانترزاده در نشست خبری برنامه‌های سالروز رحلت حضرت موسی مبرقع(ع) که در حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم برگزار شد اظهار کرد: یکی از دغدغه‌هایی که در طرح جامع توسعه آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) داریم، ارائه خدمات بیشتر به مردم و زائران است.
او افزود: در نهایت باید شاهد تحقق حرم سوم زیارتی در استان قم باشیم به همین دلیل مدیریت شهری نهایت همکاری خود را در این زمینه خواهد داشت.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با بیان اینکه برای ساخت صحن، شبستان و پارکینگ زمین به مقدار کافی در نظر گرفته شده است گفت: تنها برای ساخت پارکینگ، ۳۲۰۰ متر مربع زمین تخصیص یافته که حدود یکصد دستگاه سواری و اتوبوس می‌توانند در آنجا مستقر شوند.
او ادامه داد: برای این منظور تملک ۱۵۰ پلاک ثبتی انجام شده که در صورت نیاز، اقدامات بعدی هم در نظر گرفته شده است.
کلانترزاده عنوان کرد: در مناسبت‌های مختلف مذهبی همچون نیمه شعبان، محرم و صفر، ستادهای هشتگانه‌ای توسط شهرداری در مناطق مختلف شکل می‌گیرند که در ایام سالروز وفات حضرت موسی مبرقع(ع) نیز با دستور شهردار قم، این ستاد تشکیل شده است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم به برخی از اقدامات این ستاد اشاره و ابراز کرد: استقرار نیروهای آتشنشناسی، در نظر گرفتن سرویس‌های اتوبوس برای جابجایی مسافران، پارکینگ رایگان، استقرار سرویس‌های بهداشتی سیار، تامین آب شرب و بهداشتی، مسائل انتظامی و هماهنگی با فراجا، فضاسازی شهری و نظافت محیطی، از جمله این تصمیم‌ها و اقدامات هستند.
او گفت: فضاسازی محیطی در هفت محور و در سطح شهر قم به مناسبت سالروز رحلت حضرت موسی مبرقع(ع) انجام خواهد شد.
کلانترزاده تصریح کرد: موکب‌هایی نیز با غرفه‌های مختلف فرهنگی و پذیرایی برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان و بزرگسال در این روزها برپا می‌شود.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم افزود: محفل شعری هم که با عنوان «یک ماه و چهل ستاره» برگزار خواهد شد، با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری قم تدارک دیده شده و قرار است شاعرانی از قم و شهر کاشان در آن حضور یابند و به شعرخوانی بپردازند.
او گفت: سازمان فرهنگی مدیریت شهری قم پیشنهاد کرده دبیرخانه ادبی شعر آیینی در این آستان مقدس تشکیل شود ضمن اینکه محتواهای گوناگونی هم در هماهنگی با روابط عمومی اوقاف استان قم برای انتشار در فضای مجازی آماده شده است.