«توحید، عدالت و پیشرفت» کلیدواژه های منظومه فکری رهبری
«توحید، عدالت و پیشرفت» کلیدواژه های منظومه فکری رهبری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر وَلَدان امروز در نخستین عهدواره پیشرفت منطقه ای استان قم با عنوان «قم مرکز انقلاب، محور پیشرفت» اظهار کرد: پیشرفت فرد و جامعه وقتی محقق می شود که این پیشرفت در مسیر تکامل و تمدّن باشد و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر وَلَدان امروز در نخستین عهدواره پیشرفت منطقه ای استان قم با عنوان «قم مرکز انقلاب، محور پیشرفت» اظهار کرد: پیشرفت فرد و جامعه وقتی محقق می شود که این پیشرفت در مسیر تکامل و تمدّن باشد و به بیان دیگر، حرکت کاروانی در مسیر تمدن اتفاق بیفتد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم همچنین به مواجهه گفتمانی اسلام و استکبار در دنیای امروز توجه داد و اضافه کرد: وقتی در دنیای امروز، دستور ترور بزرگمردی مانند شهید سلیمانی توسط فردی مانند ترامپ ملعون صادر می شود، به این معناست که این مواجهه و تقابل بین اسلام و استکبار به بالاترین درجه خود رسیده است.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اصرار دارند که به جای واژه «توسعه» از واژه «پیشرفت» استفاده کنند، چراکه امر توسعه بیشتر  نگاهی مادی دارد و به دنبال بهره مند کردن حواس مادی بشر از دنیای مادی است، در حالی که در مفهوم پیشرفت، به وجه معنوی پیشرفت هم توجه شده و از آن غفلت نمی شود.

حجت الاسلام ولدان به این نکته پرداخت که بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغ شده از سوی حضرت آقا هم بر اساس همین کلیدواژه «پیشرفت» نوشته شده است تصریح کرد: در شرایطی که کاروان پیشرفت در حال حرکت است، این کاروان نیاز به پیشران دارد که نهادهایی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهدایی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی پیشران این حرکت محسوب می شوند.

وی تأکید کرد: ما نباید فراموش کنیم که امروز دشمن علاوه بر ترور سخت مانند به شهادت رساندن شهید سلیمانی، به ترور نرم هم روی آورده است که ترور نرم سرداران سلامی و حاجی زاده در این روزها از آن جمله است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قم همچنین با تقدیر از موضع گیری خانواده شهدای اخیر سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: وقتی ما توفیق دیدار برخی از این خانواده های ارجمند را به دست آوردیم، آنان به صراحت و در کمال بصیرت تأکید می کردند که نباید به دشمن اجازه سوء استفاده از این شرایط داده شود و در عین حال نباید به دنبال مُچ گیری از نهادهای انقلابی مانند سپاه بود، بلکه باید با دستگیری از آنان به تقویت جبهه انقلاب کمک کرد.

بر اساس این گزارش در این مراسم ایده های کسب و کارها و فعالیت های مردم در هشت محور بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه مسائل اجتماعی مطرح شد. از جمله ایده های مطرح شده در این جلسه ایده کسب و کار «با سلام» برای حمایت از تولیدات خانگی در سراسر کشور، موسسه ملی آوای پاک با موضوع پیشگیری و رهایی از اعتیاد و نمونه یک مطالبه گری موفق توسط پایگاه خبری قم نیوز بود.