حمایت ویژه شهرداری قم از کارگران خدمات شهری/ فراتر از قانون عمل کردیم
حمایت ویژه شهرداری قم از کارگران خدمات شهری/ فراتر از قانون عمل کردیم

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: نسبت به نیروها در حوزه خدمات شهری و در ارتباط با منابع انسانی و جامعه کارگری فراتر از قانون حمایت انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از شهر نیوز، مهدی اصفهانیان مقدم در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد با اشاره به لایحه برگزاری تشریفات قانونی پیمان‌های خدمات شهری اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور سال جاری فهرست بهای رسمی رشته پسماند در کشور منتشر شده است.

وی افزود: بر این اساس واگذاری امور خدمات شهری شهرداری قم در حوزه نظافت شهری و مدیریت پسماند نیز بر اساس این فهرست بها به مناقصه گذاشته می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به برگزاری انجام تشریفات مناقصه سه ساله معاملات خدمات شهری اضافه کرد: تحلیل اقدامات و تفاوت میان روش سنتی و روشی که بر مبنای فهرست بها اجرایی می‌شود، انجام شده است تا پیمان‌های جدید خدمات شهری بر مبنای صحیحی برای سال‌های آینده پایه‌ریزی شود.

اصفهانیان‌مقدم دانش محوری، مردم مداری و قانون محوری را سه اصل مهم در عملکرد حوزه خدمات شهری دانست و ادامه داد: نیروی انسانی از مهم‌ترین مسائل است.

وی با اشاره به حمایت شهرداری قم از کارگران خدمات شهری تاکید کرد: امسال برای اولین بار در پیمان‌های جدید بیمه تکمیلی حق اولاد پایه سنواتی و موضوع تجهیزات حفاظت فردی و ایمنی را مطرح کردیم و در حال انجام است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم عنوان کرد: ماهیت پیمان‌های خدمات شهری بر اساس فهرست بها مستقل از نیروی انسانی است اما در شهر قم برای این مسئله ورود کردیم و مسائلی مانند معاینات ادواری برای حفظ سلامت کارگران و خانواده‌های آنها را در شرایط پیمان ذکر کرده‌ایم.

اصفهانیان مقدم با اشاره به افزایش پاداش‌های کارگران خدمات شهری گفت: تلاش کردیم هم برای موضوعات سخت افزاری و نرم افزاری حمایت‌هایی فراتر از قانون برای کارگران پیش بینی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات شهری هر منطقه از شهرداری نسخه خاص خود را دارد افزود: در پردیسان نحوه نظافت با هسته مرکزی متفاوت و رویکرد دیگر سال جاری در حوزه خدمات شهری مکانیزه کردن نظافت معابر اصلی شهر برای حفظ ایمنی کارگران است.