سیاست‌های انگیزشی برای کارگران خدمات شهری قم تدوین شود
سیاست‌های انگیزشی برای کارگران خدمات شهری قم تدوین شود

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم گفت: برای حفظ کارگران خدمات شهری در قم باید سیاست‌های انگیزشی و تشویقی از سوی شهرداری قم تقویت شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از شهر نیوز، محسن محرری امروز دوشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مطرح شدن لایحه مناقصه پیمان‌های خدمات شهری شهرداری قم اظهار کرد: وضعیت کارگری در شرایط کشور و قم شرایط خوبی نیست.

وی با اشاره به اینکه عرضه و تقاضا در شرایط کارگری مشکل دارد افزود: بخش عمده‌ای از واحدهای تولیدی و صنفی با کمبود کارگر مواجه هستند.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: هیچ واحد صنفی فعالی با دستمزد مصوب نمی‌تواند نیروی کارگری با کیفیت را جذب و حفظ کند.

محرری با اشاره به اینکه کار در حیطه خدمات شهری سخت، زیان‌آور و کم‌جاذبه است، تصریح کرد: اگر مشوق‌های لازم را در نظر نگیریم حفظ و ثبات کارگر اتفاق نمی‌افتد؛ اگر شهرداری قم هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای پیمان‌های نظافت شهری پیشنهاد داده است باید به نحوی این عدد را بررسی کنیم تا در قالب این مبالغ برای کارگر امنیت شغلی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه کار کردن در حیطه نظافت شهری در مناطق مختلف متفاوت است گفت: باید برای کارگرانی که در بافت فرسوده و مناطق پرخطر فعالیت می‌کنند، مشوق‌هایی در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه حمایت از کارگران موجب ارتقای کیفیت خدمات شهری خواهد شد، گفت: همینطور که در شهرداری اضافه کار ترمیمی داریم چه ایرادی دارد که برای کارگران هم این را داشته باشیم.