اصلاح حریم تپه باستانی قلی درویش قم/ محیط شهری اطراف محوطه باستانی بهسازی می‌شود
اصلاح حریم تپه باستانی قلی درویش قم/ محیط شهری اطراف محوطه باستانی بهسازی می‌شود

مدیر منطقه ۵ شهرداری قم گفت: حریم و محدوده تپه باستانی قلی درویش با مصوبات سازمان میراث فرهنگی کشور اصلاح شده است و وضعیت املاک شهروندان در این محدوده تعیین تکلیف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از شهر نیوز، رضا رحیمی در جلسه مشترک با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اهمیت مسئله تعیین محدوده تپه باستانی قلی درویش و حراست از این آثار تاریخی اظهار کرد: در گذشته حریم این تپه باستانی محدوده گسترده‌ای را شامل می‌شد که موجب بروز مشکلاتی برای مالکان شده بود.

وی افزود: درخواست اصلاح حریم این تپه باستانی با حفظ الزامات مرتبط با حراست از این محدوده از سوی مالکان مطرح شده بود که با پیگیری‌های انجام شده طرح جامعی برای این محدوده مصوب و حریم باستانی کاهش یافت.

مدیر منطقه ۵ شهرداری قم با بیان اینکه با تعیین تکلیف این حریم مالکان می‌توانند برای اخذ پروانه ساختمانی اقدام کنند، تصریح کرد: در حریم تپه باستانی پروانه ساختمانی با رعایت ضوابط مرتبط که در مجموعه میراث فرهنگی تدوین و در شورای عالی شهرسازی و معماری مصوب شده، صادر خواهد شد.

رحیمی با اشاره به تعیین حریم حدودا ۱۷ هکتاری برای این تپه باستانی اضافه کرد: با شروع فصل جدید کاوش در این محدوده باستانی، اقداماتی زیرساختی با محوریت دستگاه‌های مسئول در حال پیگیری و انجام است.

وی گفت: شهرداری قم هم برای اموری همچون آسفالت معابر، فضاسازی و بهبود وضعیت سیما و منظر شهری در این محدوده با اداره کل میراث فرهنگی استان قم مشارکت می‌کند.