باغ پرندگان قم تحت نظارت مداوم دامپزشکی قرار دارد
باغ پرندگان قم تحت نظارت مداوم دامپزشکی قرار دارد

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: باغ پرندگان این استان با بیش از ۲ هزار قطعه پرنده و دارای تنوع گونه‌ای بسیار بالا، مورد نظارت مداوم فنی بهداشتی دامپزشکی قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از شهر نیوز، سید مهدی سرکشیک بیان کرد: این مجموعه هر سال ۲ نوبت علیه بیماری آنفلوانزا فوق حاد پرندگان واکسینه می شود و طی چند سال اخیر موردی از ابتلا به این بیماری یافت نشده است.

وی اضافه کرد: این مجموعه دارای مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی تمام وقت بوده و با هماهنگی لازم موارد فنی بهداشتی دامپزشکی در باغ اجرا می‌شود.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری، ۲۷ مورد بررسی بیماری‌های طیور و نواقص فنی بهداشتی و قرنطینه‌ای صورت گرفته است؛ همچنین تعداد سه هزار و ۶۰۰ دوز واکسن علیه نیوکاسل و آنفلوانزا فوق حاد پرندگان تزریق شده است.

سرکشیک بیان کرد: از موارد مهم تاثیرگذار در سلامت پرندگان و انسان در باغ، رعایت کامل امنیت زیستی می‌باشد؛ در این راستا عدم دسترسی خوراک پرندگان آزادزی با پرندگان مجموعه بسیار مهم بوده و عدم خوراک‌دهی بازدیدکنندگان نیز به پرندگان باغ می‌تواند در حفظ سلامتی پرندگان موثر باشد.

وی اضافه کرد: از تمامی علاقه‌مندان به پرندگان تقاضا می‌شود زمان بازدید از باغ رعایت اصول قرنطینه‌ای را داشته باشند و در صورت مواجهه با پرندگان در خارج از باغ، بازدید از باغ را به زمانی موکول نمایند که کمترین میزان آلودگی به باغ منتقل گردد.