نهال کاری یادواره شهدای مقاومت در منطقه کوه نمک قم
نهال کاری یادواره شهدای مقاومت در منطقه کوه نمک قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،عملیات نهالکاری ۷۵۰ هکتار از منطقه کوه نمک قم یادواره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای مقاومت و سانحه هوایی اخیر با حضورمسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان منابع طبیعی، جنگل‌ها و آبخیزداری کشور و سجادی مدیرکل منابع طبیعی و […]

نهال کاری یادواره شهدای مقاومت در منطقه کوه نمک قمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،عملیات نهالکاری ۷۵۰ هکتار از منطقه کوه نمک قم یادواره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای مقاومت و سانحه هوایی اخیر با حضورمسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان منابع طبیعی، جنگل‌ها و آبخیزداری کشور و سجادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان  و تیپ مستقل ۸۳ رزمی تبلیغی امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

سجادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم در این مراسم گفت:استان قم یکی از استان‌هایی هست که توسعه بیابان چالش‌های بسیاری را از نظر اقلیمی در استان ایجاد کرده است و توسعه جنگلکاری و نهال کاری در سطح عرصه‌های بیابانی بسیار ضروری است.

او ادامه داد:استان قم ۱۰۵ هزار هکتار کانون تولید گرد و غبار دارد که منطقه کوه نمک ۲۹ هزار هکتار از آن را شامل می شود.

سجادی عنوان کرد:بیش از شش هزار هکتار در این عرصه نهال کاری شده و امسال در قم ۲۱۳۶ هکتار عملیات جنگلکاری اتفاق خواهد افتاد که تا این لحظه ۱۳۰۰ هکتار از آن انجام شده و تا قبل از اسفند ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم  با بیان این که در استان  از نهال‌هایی استفاده می شود که با شرایط اقلیمی استان سازگاری داشته و کم آب بر باشند گفت:استان قم یکی از استان‌های پیشرو در زمینه مرتع کاری و جنگلکاری است.

او بیان کرد:اعتبارات این پروژه از محل صندوق توسعه ملی به دستور مقام معظم رهبری طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به توسعه کار‌های منابع طبیعی و آبخیزداری اختصاص داده شده است تامین شده است.

سجادی ادامه داد:بیش از ۲۲ میلیارد تومان در حوزه آبخیزداری و ۷ میلیارد تومان جهت برنامه‌های بیابان زدایی در استان قم اختصاص پیدا کرده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت:طی پنج سال آینده امیدواریم بتوانیم کانون‌های گرد و غبار غرب قم را کنترل کنیم و در ادامه در کانون‌های شرقی فعالیت را ادامه بدهیم.