پایبندی به خطوط قرمز شرعی و قانونی از معیارهای گزینش باشد
پایبندی به خطوط قرمز شرعی و قانونی از معیارهای گزینش باشد

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: برای گزینش افراد در مشاغل دولتی و حساس باید علاوه بر پایبندی به شرع مقدس پایبندی افرد به قوانین و ضوابط حاکم بر نظام جمهوری اسلامی ایران نیز معیار و ملاک باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار مدیر و کارکنان هسته گزینش شرکت فرودگاه‌های کشور که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، گفت: شهید یحیی سنوار مردی بی‌ادعا بود که شجاعانه و سلحشورانه مأموریت خود را انجام و عاقبتش ختم به شهادت شد.

 آیت‌الله سعیدی یادآور شد: افرادی هستند که طبق نیاز جامعه اقدام به گزینش انسان‌های دیگر می‌کنند که ظرفیت و تشخیص آن‌ها محدود است.

 وی افزود: افرادی که مسئولیت گزینش دارند باید مواظب لغزشگاه‌های گزینش باشند و افراد شایسته و توانمند را گزینش کنند.

 امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: معیار گزینش افراد علاوه بر شرع مقدس و رعایت خطوط قرمز احکام اسلامی باید اجرا و پایبندی به قوانین و ضوابط حاکم در جمهوری اسلامی ایران نیز باشد.

 وی افزود: بعضی از مشاغل همچون کارکنان برج مراقبت، دارای حساسیت‌های بالایی است و نمی‌توان گفت؛ چون انسان جایزالخطا هست پس اجازه خطا به این افراد داده شود به همین خاطر در مشاغل حساس باید دقت کافی در گزینش وجود داشته باشد.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: از نکات بسیار مهم در امر گزینش این است افراد گزینش‌کننده خود باید دارای صلاحیت کافی باشند تا بتوانند افراد شایسته را انتخاب کنند.

احمد آل آقا؛ سرپرست مدیریت هسته گزینش شرکت فرودگاه‌های کشور نیز در ابتدای این دیدار  ضمن ارائه گزارش از روند گزینش گفت: جذب و استخدام نیروهای توانمند و شایسته، توسعه و نگهداری فرودگاه‌های کشور و ارائه سرویس هوانوردی به همه شرکت‌های هوایی بر عهده این سازمان است.

 وی افزود: حساسیت بالای شغلی نیازمند پیشگیری‌های خاصی است به همین خاطر سعی شده الزامات قانونی، مقررات بین‌المللی و قوانین داخلی در تمامی امور رعایت شود.

 آل آقا خاطرنشان کرد: ۵۶ فرودگاه در کشور وجود دارد و بیش از ۱۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم توسط هسته گزینش برای اداره امور فرودگاه‌ها جذب شده‌اند و تمام گزینش‌ها به‌صورت متمرکز توسط ۱۵ نفر از کادر باتجربه انجام می‌شود می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/