بهره‌برداری از پل علی‌آباد در قم به منظور هدایت سیلاب
بهره‌برداری از پل علی‌آباد در قم به منظور هدایت سیلاب

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم گفت: برای هدایت سیلاب‌های فصلی به منظور جلوگیری از انسداد راههای روستایی، پل روستای علی آباد نیزار در استان قم اجرا شد و به بهره برداری رسید.

سید حسن خلیلی نیا در گفتگو با خبرنگار نسیم قم، از تکمیل طرح احداث پل علی آباد نیزار قم، خبر داد و گفت: با توجه به بازدیدهای میدانی و احصای نقاط آسیب پذیر در طول فصول بارش و ضرورت هدایت سیلابهای فصلی برای جلوگیری از انسداد راههای روستایی، طرح احداث پل روستای علی آباد نیزار از مرداد سال جاری آغاز شد.

خلیلی نیا با این توضیح که قبل از احداث این پل جهت هدایت سیلابهای فصلی از آبنما استفاده می‌شد، افزود: به دلیل عدم توان این آبنما در هدایت سیلابها و جاری شدن آبهای سطحی از روی مسیر روستا، نسبت به طراحی و احداث پلی دالی با دودهانه درمحل آبنما اقدام شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم میزان اعتبار اجرایی این پروژه را بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: هزینه اجرایی طرح احداث پل علی آباد نیزار قم، از محل اعتبارات ملی- استانی تامین شده است.

 خلیلی نیا درخصوص بازه زمانی پروژه عنوان کرد: با توجه به نزدیکی ایام بارش و ضرورت تکمیل طرح تا قبل از شروع بارشها، طی بازه زمانی دوماهه ای ( اواخر مرداد لغایت پایان مهرماه سالجاری) پروژه احداث پل دودهانه علی آباد نیزار قم اجرا و به بهره برداری رسید.

وی به مشخصات فنی طرح اشاره کرد و توضیح داد: سازه پل از بتن مسلح و دارای دودهانه( هریک ۷.۵ متر) است.

خلیلی نیا افزود: طول پل احداثی ۲۴ متر، عرض آن ۲ متر، با حجم دبی( سرعت عبورآب درواحد زمان) بالاودالهای پیش ساخته بتنی است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم در خاتمه ضمن یادآوری این مطلب که پروژه مذکور در زمره طرحهای مصوب سفرهای استاندار به شهرستانها و بخشهای تابعه استان بوده، تصریح کرد: از همکاری و همراهی دستگاههای مختلف از جمله بخشداری سلفچگان که در اجرای این طرح اهتمام ویژه داشته اند، صمیمانه قدردانی می کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/