حکمرانی فرهنگی باید از طریق گفتمان‌سازی تحقق پیدا کند
حکمرانی فرهنگی باید از طریق گفتمان‌سازی تحقق پیدا کند

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: جریان سازی و گفتمان سازی در حوزه فرهنگ نیاز به گزاره های بنیادین دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم،حجت الاسلام علی نهاوندی امروز در دیدار حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را برای پشتیبانی فقهی، معرفتی و فکری از طرح‌ها و لوایح و مباحث در دستور کار مجلس به کار خواهد بست.

وی با اشاره به اینکه حکمرانی فرهنگی باید از طریق گفتمان سازی تحقق پیدا کند، افزود: جریان سازی و گفتمان سازی در حوزه فرهنگ نیاز به گزاره های بنیادین دارد و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس می‌تواند در این عرصه به بسیاری از گزاره‌های بنیادین که قادر است به حکمرانی فرهنگی مبتنی بر دین و شریعت در کشور منجر شود، ورود کند.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مرکز به عنوان یک ستاد تسهیل‌گر، تلاش خواهد کرد با تعامل گسترده با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی حوزوی، مسائل فقهی و دینی را برای نیاز نظام قانونگذاری استنطاق کند و در همین راستا بیش از یک‌هزار فاضل حوزوی و دانشگاهی با این مرکز همکاری دارند.

نهاوندی حضور بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ گزارش کارشناسی از مرکز تحقیقات اسلامی مجلس به کمیسیون های تخصصی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این مرکز در دوره جدید در چارچوب وظایف قانونی خود تلاش خواهد کرد با رویکرد مساله محوری و نتیجه گرایی نقش جدی تری در حوزه قانونگذاری ایفا کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/