شهرک خودرو برای همه رسته‌های صنف خودرو مناسب است
شهرک خودرو برای همه رسته‌های صنف خودرو مناسب است

مجری شهرک خودرو قم با اشاره به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در ساخت واحدهای شهرک خودرو گفت: شهرک خودرو برای همه رسته‌های صنف خودرو مناسب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از شهر نیوز، کسری امیری راد در حاشیه بازدید محسن صادقی امینی، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم از شهرک خودرو، در خصوص فلسفه ساخت شهرک خودرویی اظهار کرد: از زمان‌های قدیم عُرف بر این بود که محله‌های بازار جدا از محله‌های مسکونی باشد که متأسفانه این امر به‌مرور فراموش شد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه کاسبان خدمات خودرویی افراد شریف و زحمت کشی هستند؛ ولی نوع شغل آن‌ها باعث به‌هم‌خوردن زیبایی بصری ورودی شهرها است و علاوه بر این مشاغل خدمات خودرویی ناخواسته باعث سلب آسایش شهروندان می‌شود لازم بود که در محلی جدا از بافت مسکونی تجمیع شوند.

امیری راد افزود: شهرک‌های خودروی مزیت‌هایی دارند که از آن جمله می‌توان به تجمیع همه خدمات در یک منطقه و دردسترس‌بودن آن اشاره داشت که این کار باعث آسایش خدمات گیرندگان می‌شود.

وی ابراز داشت: مغازه‌ها در چند قالب و متراژ متفاوت برای رسته‌های مختلف صنف خودرو ساخته شده از جمله مغازه‌هایی برای کار نمایشگاهی با متراژ بالا و بعضاً با گنجایش تا ۳۲ خودور که شامل قسمت نمایشگاهی مسقف، حیاط همچنین قسمت اداری است.

مجری شهرک خودرو قم تأکید کرد: همچنین مغازه‌هایی برای کارهای خدمات خودرویی مثل مکانیکی، جلوبندی‌سازی و رسته‌های مشابه ساخته شده که به دلیل نوع نیاز متراژ کمتر از مغازه‌های نمایشگاهی است که دارای چاله‌سرویس است.

وی ادامه داد: این نوع مغازه‌ها معمولاً گنجایش ۴ خودرو هم زمان را دارا است که از این چهار خودرو ۲ خودرو داخل مغازه و ۲ خودرو دیگر مقابل مغازه است.