صادرات کالاهای تولیدی قم به ۲۵ کشور با ارزش ۸۹ میلیون دلار
صادرات کالاهای تولیدی قم به ۲۵ کشور با ارزش ۸۹ میلیون دلار
دریکوندی با اشاره به صادرات 89 میلیون دلاری در نیمه نخست سال جاری گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری با تلاش فعالان اقتصادی 89 میلیون و 218 هزار و 392 دلار کالا از گمرکات قم به بازار 25 کشور در مناطق مختلف هدف صادر شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، اسفندیار دریکوندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم گفت: در نیمه نخست سال‌جاری با تلاش تجار قمی کالاهای تولید شده در این استان به بازار ۲۵ کشور در مناطق مختلف دنیا صادر شد.

وی افزود: در همین رابطه عراق با صادرات ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار کالا به آن از نظر ارزش در رتبه نخست کشورهای هدف صادراتی استان قرار دارد.

مدیرکل گمرکات قم ادامه داد: پس از عراق افغانستان، امارات، پاکستان، روسیه، آذربایجان، چین، هند، ترکیه، سوریه، ازبکستان، قطر، گرجستان، ترکمنستان، کنیا، سودان، ارمنستان، لبنان، بحرین، سنگاپور، کویت، تایوان، سومالی، لهستان و رومانی در جدول کشورهای هدف صادراتی استان قم در نیمه نخست سال‌جاری قرار دارند.

وی تصریح کرد: تنوع کشورهای هدف صادراتی قم نشان می‌دهد که بازرگانان استان در مسیر تقویت و گسترش بازارهای صادراتی عمل می‌کنند و در همین رابطه به دنبال افزایش سطح صادرات با استفاده از روش‌های بازاریابی بین‌الملل هستند.

دریکوندی بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری با تلاش فعالان اقتصادی ۸۹ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۳۹۲ دلار کالا از گمرکات قم به کشورهای هدف صادر شد.

مدیرکل گمرکات قم گفت: در همین خصوص حجم صادرات انجام شده از گمرکات استان قم از نظر وزنی ۹۶ هزار و ۱۲۶ تُن بود که این میزان صادرات در قالب تعداد ۲ هزار و ۶۹۵ اظهارنامه انجام گرفت.

وی افزود: در حوزه واردات نیز در طی مدت یاد شده، ۳۷ هزار و ۵۷۳ تُن کالا در قالب یک‌هزار و ۲۴۵ اظهارنامه به ارزش ۱۸۲ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۱۸۵ دلار از طریق گمرکات استان قم وارد کشور شد که بیشترین حجم آن را مواد و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی تشکیل می‌دهد.

دریکوندی گفت: درآمد کل گمرکات قم در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۶۱۲ میلیارد تومان بوده‌است.