۴۳ نواده ائمه اطهار(ع) در جوار حضرت موسی مبرقع(ع) آرمیده‌اند
۴۳ نواده ائمه اطهار(ع) در جوار حضرت موسی مبرقع(ع) آرمیده‌اند

رئیس اوقاف شهرستان قم گفت: حرم‌های مطهر امامزادگان، در واقع خانه‌ای از خانه‌های رسول گرامی اسلام(ص) به شمار می‌روند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت‌الاسلام سید نورالدین صمدانی در آیین غبارروبی حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع (علیه السلام) که با حضور مدیر کل و مدیران و معاونین صدا وسیمای مرکز قم برگزار شد اظهار کرد: در این مکان مقدس ۴۳ نفر از نوادگان ائمه اطهار(ع) مدفون هستند.

وی افزود: دو تن از فرزندان بلافصل امامان معصوم(ع) در قم مدفون هستند که یکی از آنها حضرت فاطمه معصومه(س) و دیگری حضرت موسی مبرقع(ع) است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با بیان اینکه زیارت خاص برای ایشان از طرف امام معصوم(ع) وارد شده است گفت: طلب شفاعت از خداوند به واسطه حضرات معصومین و امامزادگان، امری سفارش شده در اسلام است.

وی ادامه داد: بزرگان دینی ما و مراجع عظام تقلید، نسبت به حضرت معصومه(س) و دیگر امامزادگان واجب التعظیم احترام زیادی قائل بودند و همواره به زیارت این بزرگواران مشرف می‌شدند که نمونه بارز آنها مرحوم آیت‌الله بهجت بود.

صمدانی خاطرنشان کرد: شفاعت اصلی آن است که از این واسطه‌ها بخواهیم نه تنها برای ورود به بهشت و آمرزش گناهان شفیع ما باشند، بلکه در بهشت نیز شفاعتمان کنند و مراتبمان را ارتقا دهند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم گفت: خداوند این توفیق را به ما داده که خادم بقاع متبرکه و زائران این اماکن مقدسه باشیم و امیدواریم این توفیق همواره رفیق راهمان باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم /