پیگیری مسائل استان قم در سطح ملی توسط نمایندگان مجلس
پیگیری مسائل استان قم در سطح ملی توسط نمایندگان مجلس

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از کارهایی که نمایندگان مجلس می‌توانند انجام دهند، کمک رساندن به مسئولان استانی برای حل مشکلات و پیگیری در سطح ملی است.

حجت الاسلام قاسم روانبخش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با بیان اینکه یکی از کارهای که نمایندگان مجلس میتوانند انجام دهند، کمک رساندن به مسئولان استانی جهت حل مشکلات است، اظهار داشت: ما نمایندگان علاوه بر کار قانون‌‌گذاری که در مجلس داریم و نظارتی که باید بر کل استان و کشور داشته باشیم، یکی از کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم کمک به مسئولان استانی برای رفع مشکلات مردم است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال، اخیرا اداره برق مشکلی داشت و این بود که باید ۱۰۰‌میلیارد وام از بانک صادرات دریافت می‌کرد اما بانک از دادن وام امتناع می‌کرد. به این مسئله ورود کردیم و با پیگری‌های جدی توانستیم با مدیرعامل بانک صادرات ارتباط برقرار کنیم و دستور پرداخت را بگیریم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: با پرداخت این وام و تزریق آن به اداره برق توانستیم مشکلات این حوزه را برطرف کنیم‌ که به نفع مردم و استان است‌.

روانبخش با تاکید بر اینکه نماینده مجلس جایگاه خوبی در نظام، دولت و بین وزرا دارد، اظهار داشت: پیگیری‌های ما جدی است و وحدت و همدلی که با سایر نمایندگان استان داریم به طور بهتری می‌توانیم به حل مشکلات استان کمک کنیم.

وی با اشاره به پیگیری نمایندگان قم در مجلس برای موضوعات مهم استان مانند ریزگردها، مترو، کمبود فضای آموزشی، نهضت ملی مسکن، آزادراه‌ها و دیگر مسائل مردم اظهار داشت: در سطح ملی از دولت و وزرا به طور مستمر پیگیر مطالبات مردم هستیم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: ساماندهی ریزگرد‌ها در دستور کار جدی مجلس است و چندین جلسه تاکنون برگزار کرده‌ایم. از وزارت نفت قول ۱.۵ همت اعتبار بابت ساماندهی ریزگرد‌ها در استان گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای متروی قم و بقیه موضوعات هم نمایندگان استان در مجلس باهمکاری هم به طور جدی در سطح ملی درحال پیگیری هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/