ضرورت تبیین “جوانی جمعیت” توسط ائمه جمعه و امامان مساجد
ضرورت تبیین “جوانی جمعیت” توسط ائمه جمعه و امامان مساجد

امام جمعه قم با بیان اینکه انسان مؤمن باید در امور شخصی، خانوادگی و اجتماعی خود به‌گونه‌ای عمل کند که باعث مأیوس شدن دشمنان شود گفت: افرادی که صاحب تریبون و منبر هستند در رصد دشمن قرار دارند به همین خاطر این افراد باید کاری کنند که دشمنان مأیوس شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در اولین رویداد استانی جوانی جمعیت که با حضور ائمه جمعه و جماعات مناطق استان قم در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: جوانی جمعیت از مباحثی است که تبیین آن توسط ائمه جمعه و امامان مساجد بسیار ضروری است.

 وی افزود: در سوره مائده نسبت به یوم الغدیر آمده است که در این روز کافران مأیوس شدند و می‌توان گفت معرفی حضرت علی علیه‌السلام هم بازتاب بیرونی و هم بازتاب درونی داشته است.

 امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: بازتاب درونی یوم الغدیر نسبت به جامعه اسلامی بود و بازتاب بیرونی آن هم نسبت به دشمنان که بازتاب بیرونی در این آیه مقدم بر بازتاب درونی شده است که نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: انسان مؤمن باید در امور شخصی، خانوادگی و اجتماعی خود به‌گونه‌ای عمل کند که باعث مأیوس شدن دشمنان شود.

 سعیدی یادآور شد: کفار و مشرکین، منافقین، ضدانقلاب و شیطان همگی دشمنان مؤمنین هستند و تمام رفتار مؤمنین را رصد می‌کنند.

 وی افزود: شیطان به تمام نقاط ضعف و قوت انسان آگاه است به همین خاطر با اطلاعاتی که دارد ضربات مهلکی را به انسان وارد می‌کند.

 سعیدی خاطرنشان کرد: افرادی که صاحب تریبون و منابر هستند در رصد دشمن قرار دارند به همین خاطر این افراد باید کاری کنند که دشمنان مأیوس شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/