پرونده‌های قضایی استان قم ۳ درصد کاهش یافت
پرونده‌های قضایی استان قم ۳ درصد کاهش یافت

رئیس ‌کل سابق دادگستری استان قم گفت: پرونده‌های قضایی استان قم از ۶۰ هزار پرونده در سال ۹۸ ضمن کاهش ۳ درصدی به ۵۷ هزار پرونده در سال جاری، با آمار کاهشی مواجه بوده ‌است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت‌الاسلام علی مظفری در مراسم معارفه رئیس‌کل جدید دادگستری استان قم اظهار کرد: در بخش توسعه منابع انسانی در این پنج سال بیش از ۵۰ قاضی و ۲۰۰ نیرو به بخش اداری سازمان‌های قضایی استان اضافه شده است.

رئیس‌کل سابق دادگستری قم گفت: پرونده‌های قضایی استان قم از ۶۰ هزار پرونده در سال ۹۸ ضمن کاهش ۳ درصدی به ۵۷ هزار پرونده در سال جاری با آمار کاهشی مواجه بوده ‌است.

مظفری ادامه داد: شعب قضایی استان از ۹ شعبه در سال ۹۸ به ۱۷ شعبه در سال جاری افزایش یافته که این امر کمک شایانی به کاهش زمان دادرسی در استان کرده است.

مدیرکل سابق دادگستری استان قم با بیان اینکه اجرای احکام در کمترین زمان ممکن صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در موضوع اجرای احکام جرایم قضایی خشن و قصاص علاوه بر اینکه با روند کاهشی مواجه بودیم، هیچ پرونده راکدی در استان وجود ندارد.

وی گفت: توجه به بخش‌های عمرانی، وضعیت معیشت کارکنان، احداث شعب دادگستری در شهرهای استان و جذب نیروهای جدید و کاردان از جمله فعالیت‌هایی بوده که در این دوره انجام شده است.

مظفری در پایان تأکید کرد: همدلی دستگاه‌های استان یکی از مواردی بوده که به‌صورت جدی دنبال کردیم و تا حد امکان از مسئولین استان حمایت کافی داشتیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/