همه اعتاب مقدس باید یک پیام و فرهنگ را تبلیغ کنند
همه اعتاب مقدس باید یک پیام و فرهنگ را تبلیغ کنند

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: در زیارت‌نامه‌های اهل‌بیت به همه انبیا و ائمه سلام می‌دهیم، یعنی تمامی انبیا و ائمه(ع) یک سلسله به‌هم‌پیوسته‌اند؛ ما نیز باید اعتاب مقدس را در بیان و عمل یک جمع ببینیم که یک پیام و فرهنگ را تبلیغ و ترویج می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار نمایندگان اعتاب مقدس ایران که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با اشاره به مناسبت‌هایی که به نام معصومین (ع) و امام‌زادگان وجود دارد اظهار داشت: گاهی ممکن است مستند تاریخی برای ولادت یا شهادت وجود نداشته باشد؛ ولی این مناسبت‌ها انگیزه‌ای برای بزرگداشت و یادبود آن بزرگواران است و تأثیرات و برکات فراوانی به همراه دارد.

 وی با بیان اینکه باید مخلصانه، مستمر و از روی باور و اعتقاد به اهل‌بیت خدمت کنیم افزود: اگرچه زیارت یک اصل است؛ ولی گاهی اوقات پرداختن به حاشیه‌ها می‌تواند اثر آن اصل را بیشتر کند؛ مانند موکب‌هایی که در ایام عزا و شادی برپا می‌شود که هر کدام یک پایگاه فرهنگی است و باید روش و منش اهل‌بیت را ترویج کنند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه ما معتقدیم که ائمه (ع) بعد از حیات هم مؤثر هستند افزود: اعتاب مقدس باید بتوانند واقعیات و حقایقی را به مردم منتقل کنند که وقتی وارد این حرم‌های مطهر می‌شوند احساس ورود به مدرسه و محلی برای درس‌آموزی به آنها دست دهد و متن درسی این مدرسه نیز زیارت‌نامه‌هایی است که از طرف معصومین (ع) انشا شده است.

 وی توجه به زیارت‌نامه‌ها را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در همه زیارت‌نامه‌ها به حضرت آدم (ع) تا امام دوازدهم سلام می‌دهیم و این به آن معنی است که تمامی انبیا و ائمه (ع) یک سلسله به‌هم‌پیوسته هستند و از هم جدا نیستند؛ بنابراین ما نیز باید اعتاب مقدس را در بیان و عمل یک جمع ببینیم که به‌صورت هماهنگ رفتار می‌کنند.

 آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه باید یک صدا یک فرهنگ و یک پیام از آستان‌های مقدس بیرون بیاید، افزود: این وظیفه سنگینی است که بر عهده مسئولان اعتاب مقدس است؛ بنابراین باید هر کدام از اعتاب مقدس به‌اندازه توان و امکاناتی که دارند برای اجرای برنامه‌های هماهنگ کمک کنند و یقین داشته باشند که کاری که از روی اخلاص برای اهل‌بیت (ع) انجام شود خدا هم کمک می‌کند.

گفتنی است در ابتدای این نشست حجت الاسلام فقیهی با اشاره به برگزاری چهل و هشتمین نشست نمایندگان اعتاب مقدس ایران اسلامی در آستان مقدس بانوی کرامت گفت: ما امروز بیش از هر زمان دیگری برای ایجاد تمدن نوین اسلامی به نرم افزار زیارت محتاج هستیم و این نیازمند تبادل و تضارب آرا و انتقال تجارب اعتاب مقدس است.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/