افزایش ۳۸درصدی جمع‌آوری معتادان متجاهر در قم
افزایش ۳۸درصدی جمع‌آوری معتادان متجاهر در قم

فرمانده انتظامی استان قم اعلام کرد: در نیمه نخست امسال ۳۸درصد افزایش جمع‌آوری معتادان متجاهر را از سطح محلات و نقاط آلوده داشتیم.

سردار محمدرضا میرحیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، درباره اقدامات در زمینه مبارزه و برخورد با فروشندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر، گفت: وضعیت قم متأثر از شرایطی است که برای استانهای همجوار سهل الوصول است و معتادان متجاهری که شناسایی و دستگیر می‌کنیم غالباً غیربومی هستند.

وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که از سال گذشته شروع شده، فعال کردن گشت‌های مبارزه با مواد مخدر در سطوح شهر مخصوصاً در نقاط آلوده بود‌. با استفاده از اطلاعاتی که شهروندان در نقاط مختلف با تماس با ستاد خبری پلیس مبارزه با مواد مخدر داشتند و بغل‌نویسی پلیس مبارزه با مواد مخدر، اقدامات خوبی انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: در نیمه نخست امسال ۳۸ درصد افزایش جمع‌آوری معتادان متجاهر را از سطح محلات و نقاط آلوده داشتیم.

میرحیدری گفت: در ارتباط با خرده‌فروشان در پارک‌ها، بوستان‌ها و بعضی معابر که باعث نگرانی مردم بودند، اقدامات خوبی مشترکاً با حوزه قضایی داشتیم و معاون دادستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر نقش مهمی در پاک‌سازی اماکن آلوده داشتند.

وی اضافه کرد: در بوستان‌ها مخفیگاه‌هایی بین شمشادها و فضای سبز داشتیم‌ ‌که قرار شد شهرداری با توجه به مطالبه پلیس، این فضاها را به شرایطی درآورند که محلی برای مخفیگاه معتادان نباشد.‌

فرمانده انتظامی استان قم ابراز کرد: کار مشترکی که با بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و بسیج برای فعال شدن کمپ ماده ۱۶ انجام دادیم، این است که معتادان متجاهر را جمع‌آوری کردیم و مواردی که باعث آزار خانواده‌ها بود کاسته شده است‌.

میرحیدری افزود: در برخورد با قاچاقچیان هم، دادستان و پلیس مبارزه با مواد مخدر برخوردهای سختی داشتند که باعث شد قاچاقچیان کلان گذرشان را از استان کم‌ کنند.

وی گفت: امیدواریم با ایست و بازرسی‌های دائمی و هوشمندسازی بتوانیم خودروهای سواری و سنگین حامل را برای ارتقای امنیت استان کنترل کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/+