پیام تسلیت شورای اسلامی شهر مقدس قم به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س)
پیام تسلیت شورای اسلامی شهر مقدس قم به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س)

شورای اسلامی شهر مقدس قم با صدور پیامی فرا رسیدن دهم ربیع‌الثانی سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، شورای اسلامی شهر مقدس قم با صدور پیامی فرا رسیدن دهم ربیع‌الثانی سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ فَاطِمَهَ وَ خَدِیجَهَ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّهَ وَلِیِّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَی بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ.

سلام بر بزرگ بانویی که نسیم یادش، دل ها را به مهمانی چراغ ها آورده و دریای جان های عاشق را خروشان کرده است، مسیر زندگی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت، یگانه راه راستین برای رسیدن به کمال و جایگاه حقیقی انسان است، زیرا رسیدن به مقصد نهایی تنها از طریق نگاه معنوی و منطقی امکان‌پذیر خواهد بود.

حضرت معصومه(س) ترجمان ناب و بر حق معنویت و معصومیت بود، که رویشش برای حیات و زندگی زمینی در مدینه رقم خورد و در غربتی پهناور و وسیع دست و دل و چشمی پاک به ساختن بنای مستحکم مهر داشت تا با عطوفت و معرفت برای تفسیر، تببین و پیروی از ولایت نثار جانان کند، این بانوی مجلله همچون حضرت زینب (سلام الله علیها) پیام مظلومیت و غربت برادرش را به مردم مؤمن و مسلمان رسانید، اما پیش از دیدار با نور جمال برادر، چشمانش غروب کرد و غم و اندوهی عمیق بر دل‌های شیعیان سایه افکند.

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

مقام والا و معنوی حضرت معصومه (س) بر هیچ‌کس پوشیده نیست، ایشان با عرشیان به عظمت و قدرت الهی سخن می‌گفت و راه اتصال زمین و آسمان را همواره گشوده نگاه می‌داشت. حضور قلب مبارک حضرت معصومه (س) در بالاترین درجه اخلاص و نیت خالصانه و خاضعانه بود، به گونه‌ای که مقام و منزلتش، بهشت روح‌افزا را در دل زمان و زمین متبلور ساخت.

شورای اسلامی شهر مقدس قم، سالروز رحلت جانگداز کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) را به پیشگاه برادر بزرگوارشان حضرت امام رضا (علیه آلاف التحیه و الثناء)، امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقلید، علماء، حوزه‌های علمیه، زائران و مجاوران حرم مطهر ایشان تسلیت عرض می‌نماید و از خداوند متعال، بهره‌مندی از برکات این سلاله پاک و معراجی برای رسیدن به نور علم و حقیقت توحیدی را مسألت دارد، امیدواریم به برکت این فراز ارزشمند «یا فاطِمهُ اشْفَعی لی فِی الْجَنَّهِ فَاِنَ لَکِ عِنْدَ اللهِ شَأْناً مِنَ الشَأْنِ» شاهد توفیقات بیشتر در دنیا و شفاعت ایشان در آخرت باشیم.