برپایی مواکب عزاداری در میدان آستانه
برپایی مواکب عزاداری در میدان آستانه

امرالهی از برپایی مواکب عزاداری در میدان آستانه خبر داد و گفت: امکان فراهم آوردن خدمات زیرساختی ازجمله برق در خیابان چهارمردان برای برپایی موکب‌ها نبود و به همین دلیل امسال موکبی در میدان آستانه مستقر خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، مهندس روح اله امرالهی رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم به حضور زائران در قم به مناسبت سالروز شهادت حضرت معصومه(س) اشاره کرد و اظهار داشت: خدمت به زائران کریمه اهل‌بیت(ع) در سالروز شهادت حضرت معصومه(س) باید در صدر برنامه‌های شهر قرار گیرد.
وی به لزوم تبیین و معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) تأکید کرد و افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) شخصیت ممتازی است که به‌واسطه حضور ایشان در قم برکات مادی و معنوی بسیاری نصیب این شهر شده و این برکات نیاز به تبیین دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر قم به برگزاری موکب‌های مردمی در حرم مطهر و سطح شهر توجه کرد و گفت: در ایام معصومیه اهالی قم باید برای برپایی و اقامه عزای شهادت بانوی کرامت همت کنند و ارادت خود را به آن حضرت و زائران ایشان نشان دهند.
وی در ادامه به درخواست موکب¬داران عراقی برای حضور در قم نیز اشاره و بیان کرد: موکب¬داران عراقی در ایام معصومیه درخواست داشتند که در قم موکب برپا کنند و پس از بررسی‌های صورت گرفته تصمیم بر آن شد که امسال برای نخستین بار مواکب عراقی و ایرانی در میدان آستانه مستقر شوند.
مهندس از عدم برپایی مواکب در سایر نقاط شهر خبر داد و امرالهی ادامه داد: امکان فراهم آوردن خدمات زیرساختی ازجمله برق در خیابان چهارمردان برای برپایی موکب‌ها نبود و به همین دلیل امسال موکبی در میدان آستانه مستقر خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با ابراز امیدواری مبنی بر پذیرایی مناسب از زائران و مسافران خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود در سال‌های آینده برنامه‌ریزی بهتری برای فراهم آوردن امکانات لازم جهت فعالیت موکب‌ها در ایام معصومیه صورت گیرد.
انتهای پیام/