ماجرای تولد نوزاد نیم کیلویی در قم
ماجرای تولد نوزاد نیم کیلویی در قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، مادری در هفته بیست و پنجم بارداری پس از شروع دردهای زایمان به بیمارستان ایزدی قم مراجعه کرده و فرزند او با وزن ۵۰۰ گرم به دنیا آمد. به همت تیم پزشکی و پرستاری این بیمارستان به سرعت در بدو تولد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، مادری در هفته بیست و پنجم بارداری پس از شروع دردهای زایمان به بیمارستان ایزدی قم مراجعه کرده و فرزند او با وزن ۵۰۰ گرم به دنیا آمد.

به همت تیم پزشکی و پرستاری این بیمارستان به سرعت در بدو تولد اقدامات احیا و مراقبت‌های تنفسی انجام و به بخش NICU منتقل شد و پس از آن در بخش بیمارستان نیز از طریق دستگاه ونتیلاتور حمایت تنفسی آغاز و پس از بهبودی نسبی شرایط تنفسی نوزاد به تدریج از دستگاه جدا شد.

در طول مدت بستری به دلیل وزن پایین نوزاد و مراقبت‌های NIDCAP فراهم شده و نوزاد از طریق این مراقبت‌ها نیازهای خود را دریافت کرد.

در ادامه روند فعالیت‌ها برای این کودک، تغذیه خوراکی در حجم‌های بسیار کم برای نوزاد شروع و به تدریج به مقدار تغذیه افزوده شد و به مراتب وزن نوزاد از ۵۰۰ گرم اولیه به حدود ۳ کیلوگرم رسید.

 این اقدامات و تلاش ها به همت دکتر برقعی فوق تخصص نوزادان و خانم بیدگلی سرپرستار بخش و تمامی کادر پرستاری بخش NICU  بیمارستان ایزدی قم انجام شد.