خوراک پاکیزه بر جسم و روح انسان تأثیر مستقیم دارد
خوراک پاکیزه بر جسم و روح انسان تأثیر مستقیم دارد

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه خوراک پاکیزه از نظر شرعی و بهداشتی بر روح و جسم انسان تأثیر مستقیم دارد، گفت: ناظران شرعی و بهداشتی وظیفه دارند امور محوله را با دقت و هوشمندی کامل انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار سید مهدی سرکشیک، مدیرکل دامپزشکی استان قم و جمعی از مدیران این سازمان که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، گفت: وظایف سازمان دامپزشکی هم اعتقادی و هم اجرایی است به همین خاطر مسئولیت این امر مهم بسیار حساس است.

امام جمعه قم افزود: اعتقاد ما مسلمانان بر اساس آیات قرآن و فرمایشات اهل بیت(ع) این است که باید غذای حلال و طیّب مصرف کنیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: عدم مصرف خوراک پاکیزه شرعی و بهداشتی هم بر جسم انسان اثر می گذارد و هم بر روح و روان انسان تأثیر مستقیم دارد.

وی افزود: طبق شریعت اسلام هر حیوان زنده‌ای قابل خوردن نیست و باید طبق اصول اسلامی حیوانات حلال گوشت، ذبح، نحر و یا صید شوند.

سعیدی یادآور شد: ناظران شرعی و بهداشتی وظیفه دارند امور محوله را با دقت و هوشمندی کامل انجام دهند.

وی افزود: همانطور که ناظران شرعی و بهداشتی وظیفه دارند تخلافات شرعی و بهداشتی را کشف نمایند مردم نیز وظیفه دارند اگر تخلفی مشاهده می کنند گزارش دهند.

سعیدی در ادامه گفت: گاهی مواقع باید به زور قانون و با اشد مجازات با متخلفان شرعی و بهداشتی مقابله کرد چراکه امنیت غذایی در کشور یک مسئله بسیار مهم است.

سید مهدی سرکشیک؛ مدیرکل دامپزشکی استان قم نیز در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارش گفت: از وظایف مهم دامپزشکی کنترل، پیشگیری، مبارزه با بیماری های مشترک و واگیردار، امنیت غذایی و تجارت بین الملل در امر واردات و صادرات مواد غذایی و فراورده های دامی است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم افزود: مراکز عمومی، کارخانجات مواد غذایی، کشتارگاه ها، صنایع بسته بندی، دامداری ها، مرغداری ها، ورود و خروج دام سبک و سنگین از استان به دیگر شهرها و همچنین از مبادی دیگر به استان قم، توزیع واکسن و… به صورت مستمر توسط بازرسان اداره دامپزشکی انجام می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/