اعزام سفیران کریمه به ۱۰ استان در ایام شهادت حضرت معصومه (س)
اعزام سفیران کریمه به ۱۰ استان در ایام شهادت حضرت معصومه (س)

مسئول واحد خدمات فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) از اعزام ۱۵ کاروان سفیران کریمه در ایام شهادت حضرت معصومه (س) به شهرهای مختلف در ۱۰ استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت‌الاسلام خلیل حسینی ثابت در گفت‌وگویی خبری بیان کرد: ۱۵ کاروان سفیران کریمه اهل‌بیت (س) در قالب گروه‌های ۴ نفره به همراه پرچم متبرک آستان مقدس بانوی کرامت به ۱۰ استان کشور اعزام خواهند شد.

 وی افزود: سفیران کریمه اهل‌بیت در ایام شهادت بانوی کرامت در شهرهای مختلف استان‌های سمنان، تهران، سیستان و بلوچستان، همدان، زنجان، اصفهان، البرز، لرستان، کرمان، ایلام و دیگر استان‌ها حضور خواهند یافت.

 مسئول واحد خدمات فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: حضور در اجتماعات، محافل و مراکز آموزشی، مذهبی، نظامی و درمانی، دیدار با خانواده شهدا و اجرای برنامه‌های متنوع خدماتی و فرهنگی در سراسر کشور به‌منظور گسترش صحن‌های معنوی حرم مطهر و تبیین جایگاه ویژه حضرت معصومه (س) از مهم‌ترین فعالیت‌های سفیران کریمه خواهد بود.

به گزارش تسنیم، به مناسبت شهادت حضرت معصومه (س) ، مراسم عزاداری به زبان‌های عربی و اردو در حرم مطهر برگزار می‌شود. این مراسم به زبان اردو یکشنبه و دوشنبه همزمان با شب و شام شهادت بانوی کرامت بلافاصله بعد از نماز عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ سید ضیغم رضوی از کشور هندوستان، و مداحی علی صفدر رضوی و سیدشادمان رضا نقوی هر دو از کشور پاکستان در شبستان نجمه خاتون (س) برگزار خواهد شد.

 ویژه برنامه عزاداری اردو زبانان مقیم قم شامل تلاوت قرآن، سوزخوانی، مداحی، سخنرانی و سینه‌زنی است.

همچنین در  ایام شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها ۱۵ موکب ایرانی در حرم مطهر از زائران حرم و مجاوران پذیرایی می‌کنند و ۱۵ موکب عراقی نیز از شهرهای کربلا، نجف، کوفه، بغداد، بصره و کاظمین خدمات خود را به عزادارن و زائران حرم‌مطهر ارائه خواهند کرد.

 موکب ها از روز شنبه ۲۱ مهرماه تا ۲۳ مهرماه در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها فعالیت خواهند داشت. ۱۷ موکب در صحن جواد الائمه علیه السلام و ۹ موکب در صحن پیامبر اعظم مستقر می‌شوند. موکب‌ها با غذای گرم و در وعده‌های مختلف و همچنین میان وعده و توزیع نوشیدنی به زائران خدمات می‌دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/