پرداختن به مسائل اختلاف افکنانه مذهبی نادرست است
پرداختن به مسائل اختلاف افکنانه مذهبی نادرست است
استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز پای نهال اسلام افراد بسیاری از شیعه و سنی شهید شدند و پرداختن به مسائل اختلاف افکنی نادرست و جاهلانه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه جمعه در مراسم میلاد امام حسن عسکری علیه السلام که در صحن جامع مسجد مقدس جمکران برگزار شد گفت: امام حسن عسکری علیه السلام آخرین امامی بوده که در میان مردم حضور داشته است و دو قرن و نیم پس از ده امام به امامت رسیدند و امام پس از امام غایب است.

وی گفت: امامت تعیینی نیست و از ابتدای خلقت پروردگار این امر را تعیین کرده است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: ۱۱ امام شیعه ۲۵۰ سال امامت کردند و هیچ کدام به اندازه امام عسکری علیه السلام امامت کوتاه مدتی نداشت و در مجموع آن حضرت ۶ سال امامت کردند و در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام رفیعی اضافه کرد: سایر ائمه اطهار علیهم السلام بیشتر عمرشان را در مدینه بودند اما امام عسکری علیه السلام بیشتر عمرشان را در سامرا بودند و اجازه خروج از این شهر را نداشتند و همواره تحت نظر بودند.

وی اضافه کرد: عمده ارتباط امام حسن عسکری علیه السلام با شیعیان که در نقاط مختلف دنیا حضور داشتند از طریق نماینده و وکیل ایشان بود و در قم احمد بن اسحاق اشعری وکیل ایشان بودند که مسجد امام حسن عسکری علیه السلام به دستور ایشان بنا شد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امام حسن عسکری علیه السلام با نامه و مکاتبه با نمایندگان خود ارتباط داشت و چرا که ایشان امکان سفر را نداشتند و همه فعالیت‌های امام تحت کنترل بود و ایشان بخش عمده‌ای از عمرشان را در زندان به سر می‌بردند و دوران بسیار سختی را سپری کردند.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای سخت ایشان از زمانی آغاز شد که حضرت حجت علیه السلام به دنیا آمدند و آن حضرت در اواخر عمر امام حسن عسکری علیه السلام در دوران حکومت بنی عباس به دنیا آمدند و مراقبت از امام زمان (عج) مهمترین اقدام امام یازدهم بود.

استاد رفیعی بیان کرد: احمدبن اسحاق نماینده امام حسن عسکری علیه السلام می‌گفت در سفری که به دیدن آن حضرت رفتم و نامه‌ها را خدمت امام دادم در زمان بازگشت فرزند پسر سه ساله‌ای را دیدم که شبیه‌ترین به امام حسن عسکری علیه السلام بود.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: امام عصمت، ولایت تکوینی و علم غیب دارد و نصب امام به دست امام قبلی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به انتظارت امام حسن عسکری علیه السلام از شیعیان گفت: امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند شیعیه ما کسی است که دیگری را بر خود ترجیح می‌دهد و امام علی علیه السلام همواره در این زمینه پیشتاز بود و حتی خودش گرسنه می‌خوابید اما به دیگران کمک می‌کرد.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: امروز بیش از یک میلیون در جنوب لبنان اوره هستند که بخشی از آنان به عراق رفتند و به دستور آیت الله سیستانی مورد حمایت قرار می‌گیرند و کسانی که ایشان را در لیست ترور قرار دادند بدانند که مرجعیت شیعه در برابر آنان ایستاده است و مراجع عظام تقلید اجازه سهم امام برای کمک به مظلومان لبنان را داده اند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: دومین ویژه کی شیعیان امام علی علیه السلام از زبان امام حسن عسکری علیه السلام آن است که شیعیان در جایی که خدا امر کرده در آنجا حضور دارند و در جایی که نهی شده اند به آنجا نمی‌روند و این امر مایه تأسف است که برخی افراد بر سر سفره مشروب حضور می‌یابند.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: شیعیان در نماز جمعه و جماعت و خدمت به مردم و مراسم عبادی حضور دارند و باید از کارهایی که نهی شده ایم پرهیز کرد.

وی عنوان کرد: کسانی که گناه می‌کنند شیعه نیستند بلکه باید به آنان دوستدار و محب اهل بیت علیهم السلام نامید و فرق شیعه و محب آن است که شیعه کسی است که امر و نهی اهل بیت علیهم السلام را اطاعت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امروز در غزه و لبنان دو گرایش مذهبی با اسرائیل جنگ می‌کنند و باید به این موضوع توجه داشت و نباید افراد در این زمان دست به سخنان تفرقه افکنانه بزنند و رهبر معظم انقلاب هم بر جنازه شهید سلیمانی و هم شهید هنیه نماز خواندند و امروز پای نهال اسلام، شهدای بسیاری از شیعه و سنی شهید شدند و پرداختن به مسائل اختلاف افکنی نادرست و جاهلانه است.