نقش پررنگ بخش خصوصی در واحدهای صنعتی قم
نقش پررنگ بخش خصوصی در واحدهای صنعتی قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حاتم شاه‌کرمی،معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه‌شنبه در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ملی و کارگروه استانی این ستاد در قم گفت:دولت در فعالیت های اقتصادی قم کمترین نقش را در سطح کشور دارد که […]

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حاتم شاه‌کرمی،معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه‌شنبه در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ملی و کارگروه استانی این ستاد در قم گفت:دولت در فعالیت های اقتصادی قم کمترین نقش را در سطح کشور دارد که یکی از مزایای اقتصادی این استان است.

او افزود:به هراندازه که دولت دخالت و نقش کم رنگ‌تری در فعالیت‌های اقتصادی داشته باشد روند صنعتی شدن و بالندگی آن استان‌ها مطلوب‌تر می‌شود.

شاه کرمی اضافه کرد: دراستان قم واحد صنعتی بزرگ وابسته به دولت و شرکت‌های ملی وجود نداشته و بخش خصوصی نقش پررنگی دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کاهش نسبی مستمری بگیران بیمه بیکاری از دیگر مزیت‌های اقتصادی این استان است.

او افزود: دراستان قم ۳ درصد بیمه‌های اجباری نسبت به سال گذشته افزایش یافته که شاخص مطلوبی درمقایسه با استان‌های دیگر می‌باشد.

شاه‌کرمی گفت: قم جزء ۷ استان برتر کشور درجلوگیری از رکود و تعطیلی واحد‌های صنعتی، گردشگری و کشاورزی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: احیای ۳۵ واحد صنعتی استان قم دریک سال گذشته و ایجاد ۶۰۰ اشتغال جدید ازاین واحد‌های راکد از موفقیت‌های قم درعرصه تولید می‌باشد.

شاه‌کرمی درادامه اظهار داشت: تفویض اختیارات ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ستاد‌های استانی از رویکرد‌های مهم این ستاد در سطح کشور است.

او عنوان کرد: مسئولان استانی قوانین و مصوبات جدید روابط کار به نفع تولیدکنندگان تفسیر و عملیاتی کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای جلوگیری از رکود و ایجاد رخنه در روند صادرات باید تصمیمات به موقع و به حد نیاز در رابطه با تولیدکنندگان و واحد‌های صنعتی گرفته شود.

شاه کرمی افزود: خدمات جامعه کار و تولید باید به سمت الکترونیکی شدن حرکت کرده و تولیدکنندگان گرفتار کار‌های اداری و زمان بر نشوند.

او تصریح کرد: الکترونیکی شدن و حرکت درمسیر دولت الکترونیک در روابط بین کار و کارفرما در استان جدیتر از استان‌های دیگر درحال انجام است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تسریع در تسویه مطالبات بخش خصوصی از شرکت‌های دولتی با پیگیری‌های مستمر باید به مرحله پرداخت منجر شود.

او  در پایان تاکید کرد: استاندارقم در حوزه تولید عملکرد مطلوب‌تری نسبت به بسیاری از استانداران کشور دارد.

در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ملی و کارگروه استانی آن، مشکلات فرا استانی چند واحد صنعتی قم مورد بررسی قرار گرفت.