دستور برخورد قاطع با مشاوران املاک فاقد پروانه در قم
دستور برخورد قاطع با مشاوران املاک فاقد پروانه در قم
غلامیان قم، گفت: با واحد‌های مشاورین املاک بدون پروانه در قم برخورد قاطع شود و واحد‌های بدون مجوز باید در اسرع وقت پلمب شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سیدعلی اکبر غلامیان، امروز در پانزدهمین جلسه تنظیم بازار با اعلام خبر اینکه حدود ۳۰ درصد تورم استان قم مربوط به بخش مسکن است، اظهار داشت: ۳۵۵ واحد مشاور املاک غیرمجاز و بدون پروانه در سطح شهر قم شناسایی شدند که با نقش بزرگی در تورم حوزه مسکن دارند و باید با آنها مقابله کرد.

وی گفت: عمده تورم ما در حوزه مسکن است و می‌طلبد نظارت جدی بر این حوزه داشته باشیم و اگر از ۹ ماه پیش برای کنترل تورم بخش مسکن اقدام کرده بودیم الان استان قم کمترین تورم کشور را داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بر برخورد قاطع با واحد‌های مشاورین املاک بدون پروانه تاکید کرد و گفت: واحد‌های بدون مجوز باید در اسرع وقت پلمب شوند چرا که بیشتر این معاملات حوزه مسکن در همین واحد‌های بدون مجوز انجام می‌شود و اگر بتوانیم به درستی با آنها برخورد کنیم تورم ما کاهشی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، در سطح استان قم ۲ هزار و ۳۸۷ بنگاه و مشاور املاک وجود دارد که از این‌ بین ۷۵۳ بنگاه فاقد پروانه هستند.

در شهر قم نیز ۲ هزار و ۱۸۳ مشاور املاک، در شهرستان کهک ۶۰ بنگاه املاک، در شهر قنوات ۹۳ مشاوره املاک، شهر دستجرد ۲۶ مشاوره املاک و در شهر جعفریه نیز هفت مشاوره املاک فعال است.

در یک سال گذشته ۱۵۰ مشاور املاک متخلف و غیرمجاز این استان به‌خاطر نداشتن پروانه کسب و صادر نکردن کد رهگیری و دریافت وجه بیش از تعرفه مجاز، پلمب شدند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم