۲۸ درصد کاهش سوانح منجر به فوت عامل اجرای اقدامات ترافیکی مدیریت شهری در قم
۲۸ درصد کاهش سوانح منجر به فوت عامل اجرای اقدامات ترافیکی مدیریت شهری در قم

دهناد با اعلام ۲۸ درصد کاهش سوانح منجر به فوت در قم گفت: این کاهش سوانح منجر به فوت نشان‌دهنده مؤثر بودن اقدامات ترافیکی مدیریت شهری در قم بوده و تلاش می‌کنیم با تعامل با فراجا امنیت در ترافیک شهر را افزایش دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، دکتر سید محمدحسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل عمومی شورای اسلامی شهر قم در صد و سی و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به هفته فراجا اشاره و اظهار داشت: ثبت هفته فراجا در تقویم کشور فرصتی برای تکریم و تقدیر از زحمات نیروهای پلیس و گرامی داشت شهدای امنیت در کشور است.
وی به اجرای عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ اشاره کرد و افزود: هم‌زمانی هفته فراجا و موفقیت اجرای عملیات وعده صادق ۲ بر لزوم قدردانی از نیروهای امنیتی و انتظامی کشور می‌افزاید.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم سپس به لزوم مدیریت یکپارچه شهری توجه کرد و گفت: برداشت از مدیریت شهری مبنی برقرار گرفتن دستگاه‌های خدماتی و امنیتی زیر نظر شهرداری یک اشتباه بوده و در مدیریت یکپارچه شهری مسائل کلان‌شهر با نگاهی واحد و فراتر از شهرداری و یا یک دستگاه خاص موردبررسی قرار می‌گیرد.
وی سپس به نیاز مردم شهر به خدمات عمرانی، انتظامی و امنیتی اشاره و خاطرنشان کرد: شهرداری باید با نگاه انجام مسئولیت اجتماعی در حفظ این امنیت تلاش کند و تصویب ماده ۱۰۸ با نگاه به این مسئولیت اجتماعی بوده و امیدواریم بتونیم راهکاری جدیدی برای اجرای آن پیدا کنیم.
دکتردهناد از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای خرید دوربین‌های ثبت تخلف در سطح شهر خبر داد و گفت: در بودجه سال جاری ۴۰ میلیارد تومان برای تجهیز دوربین‌های ثبت تخلف، ۲.۵ میلیارد تومان برای خرید موتورسیکلت و ۹.۵ میلیارد تومان نیز برای کمک به راهور استان در نظر گرفته‌شده است.
وی ردیف بودجه اختصاصی برای ساخت فضاهای ورزشی روباز در زمین‌های بی‌دفاع شهری را نیز یادآور شد و بیان کرد: کاهش ۲۸ درصدی سوانح منجر به فوت نشان می‌دهد اقدامات ترافیکی مدیریت شهری در آرام‌سازی جریان ترافیک و کاهش سرعت خودروها بسیار مؤثر بوده است.
دکتر دهناد در پایان تأکید کرد: تعامل بین دو نهاد مدیریت شهری و فراجا علاوه بر ایجاد امنیت در آرام‌سازی ترافیک بسیار تأثیرگذار بوده و این تعامل باقوت پیش خواهد رفت.
انتهای پیام/