مسیرهای تردد عابران پیاده در شهر آشکارسازی شود
مسیرهای تردد عابران پیاده در شهر آشکارسازی شود

سرهنگ صدفی با تأکید بر حفظ امنیت عابران پیاده در شهر گفت: مسیرهای تردد عابران پیاده باید آشکارسازی شده و ایجاد جریان ترافیکی ایمن نیاز به تعامل گسترده با مدیریت شهری دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، سرهنگ غلامرضا صدفی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم با حضور در صد و سی و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد با تقدیر و تشکر از پشتیبانی شورای اسلامی شهر قم از فراجا اظهار داشت: تأمین امنیت در شهر به‌خصوص در بخش ترافیکی با تعامل مدیریت شهری امکان‌پذیر است.
وی با اعلام افزایش ۱۱ درصدی تصادفات در سطح شهر قم افزود: باوجود افزایش تصادفات شاهد کاهش ۳۶ درصدی فوت در تصادفات هستیم که به خاطر اقدامات شهرداری در آرام سازی جریان ترافیک و راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات سطح شهر است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم به راه‌اندازی گروه کنترل برای برخورد با تخلفات شبانه خودرویی و موتورسیکلت‌ها در خیابان اشاره و بیان کرد: از زمان راه‌اندازی این گروه شاهد کاهش تصادفات و مزاحمت‌های خودرویی در شب بوده و۴۱ درصد تخلفات تغییر مسیر و دور زدن‌های بی‌هدف کاهش پیداکرده است.
وی ادامه داد: بر اساس قانون خودروهای که دارای تو تخلف حادثه‌ساز باشند به مدت ۲ هفته توقیف‌شده و بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی توسط راننده اجازه ترخیص خودرو صادر می‌شود.
سرهنگ صدفی برای کاهش تصادفات عابران به نیاز آشکارسازی مسیرهای تردد عابران تأکید کرد و گفت: در حوزه عابر پیاده نیاز به کاهش سرعت و در بخشی از مسیرها نیاز به آشکارسازی به‌خصوص در بلوارهای دارای فضای سبز پرتراکم بوده و البته شهرداری همکاری خوبی در این خصوص داشته است.
وی افزایش ۴۶ درصدی آموزش به راکبین موتورسیکلت را نیز یادآور شد و تصریح کرد: در تصادفات موتورسیکلت شاهد کاهش قابل‌توجه ای هستیم که نتیجه ارائه این آموزش‌ها بوده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم در پایان خواستار ساماندهی و اجرای پروژه ترافیکی در میدان جانبازان شد و گفت: میدان جانبازان یکی از معضلات پیچیده ترافیکی شهر قم است که توان نیروهای ما را در ساعات طولانی روز گرفته و تبدیل به یک بحران ترافیکی شده است.