امنیت قابل ارزش‌گذاری نیست/شهر قم نیازمند ساخت دو کلانتری
امنیت قابل ارزش‌گذاری نیست/شهر قم نیازمند ساخت دو کلانتری

سردار میرحیدری با تأکید برساخت دو کلانتری در شهر قم گفت: امنیت قابل ارزش‌گذاری نبوده و نیاز داریم مدیریت شهری در خصوص واگذاری زمین برای ساخت دو کلانتری شهر قم قبل از ابطال مجوز آن به فراجا کمک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، سردار میر حیدری با حضور در صد و سی و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اعلام تسلیت به مناسبت شهادت علامه سید حسن نصرالله و فرماندهان جبهه مقاومت اظهار داشت: امروز امنیت کشور با خون شهدایی مانند ۱۳ شهید اخیر شرق کشور تأمین شده است.
وی با بیان تبریک برای موفقیت عملیات وعده صادق ۲ افزود: این پیروزی و نمایش قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی را به سپاه عزیز تبریک گفته و در کنار آن حضور میلیونی مردم ایران در نماز جمعه نصر نشان‌دهنده هوشمندی و آگاهی مردم نسبت به شرایط کنونی است.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم سپس با ارائه گزارشی از شرایط امنیتی استان قم تصریح کرد: استان قم در همه حوزه‌های امنیتی و انتظامی شرایطی مطلوب داشته و جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.
وی جایگاه استان قم را در کاهش جرم در کشور مقام دوم اعلام و بیان کرد: در بخش سرقت شاهد کاهش ۱۶ درصدی در طی یک سال گذشته بوده‌ایم و این کاهش در سرقت از منزل ۳۶ درصد کاهش و در سرقت از مغازه ۴۰ درصد کاهش ثبت‌شده است.
سردار میرحیدری از کاهش ۵۰ درصدی سرقت خشن در قم خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق آمار ثبت‌شده در قتل نیز شاهد کاهش ۵۱ درصدی در استان قم هستیم که این اعداد نشان‌دهنده افزایش چشم‌گیر امنیت در شهر است.
وی کاهش هر یک درصد جرم و تصادفات در شهر را کاری سخت و طاقت‌فرسا توصیف کرد و گفت: برای حفظ امنیت و آرامش شهر نیاز به تعامل گسترده‌ای بین نیروهای فراجا و مدیریت شهری داشته و باید در حوزه آمایش سرزمینی بازنگری جدی اتفاق بیفتد.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم به نیاز استان قم به افزایش دو کلانتری اشاره کرد و گفت: متأسفانه در ساخت دو کلانتری دچار مشکلات زیادی بوده و خواستار کمک شهرداری در تأمین زمین این دو کلانتری هستیم تا مجوز آن لغو نشود.
وی سپس به شرایط محیطی کلانتری‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: شرایط محیطی کلانتری‌ها نیز خوب نبوده و باید بهسازی شود و در حال حاضر نیروهای پلیس در شرایط سختی به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.
سردار میرحیدری ادامه داد: در بخش تقویت و توسعه ناوگان موتوری و خودرویی نیاز به کمک داریم و با توجه به حجم مأموریت‌ها و مناسبت‌های استان قم فشار کار در شهر قم بسیار زیاد بوده و باید همه ارگان‌ها به کمک نیروهای فراجا بیایند.
وی سپس به تحقق ماده ۱۰۸ نیز اشاره کرد و گفت: تعامل مدیریت شهری با پلیس بیش از سایر ارگان‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد و امیدواریم با همدلی ماده ۱۰۸ محقق شده و مشکلات آن رفع شود.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم در پایان یادآور شد: امنیت قابل ارزش‌گذاری نیست و باید قدر این نعمت حاکم در شهر قم را دانسته و ما نیز قدردان لطف و عنایت مدیریت شهری در تعامل و کمک به فراجا هستیم.
انتهای پیام/