جمعه نصر یک حماسه بی بدیل در تاریخ انقلاب بود
جمعه نصر یک حماسه بی بدیل در تاریخ انقلاب بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استقامت با تأکید بر کمک بر مردم لبنان و آغاز این نهضت از شهر قم گفت: امروز شجاعت حضرت آقا در همه دنیا مورد توجه قرار گرفته است و باید به ابعاد مختلف این شجاعت در شهر قم بیشتر توجه شده و منعکس شود و به تأکید مقام معظم رهبری بر کمک به مردم لبنان عمل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت در صد و سی و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با تشریح شرایط سیاسی و امنیتی منطقه اظهار داشت: شرایط فعلی کشورهای لبنان و فلسطین و همچنین جهان اسلام شرایط خاصی و ویژه است.
وی با یادآوری نکات لازم در خصوص حفظ امنیت و استقلال کشور افزود: امنیت و استقلال هزینه داشته و باید هر جا که لازم است از جان، مال و ابروی خود برای اسلام و استقلال و عزت جمهوری اسلامی ایران هزینه کنیم.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: امروز جنگ تنها بین اسرائیل و لبنان نبوده و این جنگ مبارزه با ظلم و حفظ امنیت کشور در مقابل زیاده‌خواهان مستکبر جهان است.
وی شرایط حاکم بر لبنان را نیز تشریح کرد و گفت: در لبنان دو مسئله مقاومت و مهاجرت مردم بی‌دفاع به سوریه و عراق مطرح بوده و مردم لبنان در شرایط سختی بسر می‌برند که نیاز است به‌صورت گسترده کمک شوند.
حجت‌الاسلام استقامت ادامه داد: با ارتباطاتی که با لبنان و سوریه برقرارشده در حال حاضر مردم لبنان و مهاجران نیاز به لباس و چادر داشته و البته نهضت کمک به مردم در کشور شروع‌شده است.
وی به کمک شهرداری تهران در اسکان مجروحان انفجار پیجرها و خانواده آنان اشاره و بیان کرد: باید در توان خود در کمک به مردم لبنان کوشا باشیم و با توجه به اعلام فریضه بودن کمک به مردم لبنان از طرح مقام معظم رهبری این امر در قم باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم به خطبه‌های مقام معظم رهبری در جمعه نصر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: امروز شجاعت حضرت آقا در همه دنیا وایرال شده و باید به ابعاد مختلف این شجاعت در شهر قم بیشتر توجه شده و منعکس شود.
وی تأکید کرد: باید آمادگی این را پیدا کنیم که در زمان طولانی کمک‌های خود را به لبنان ادامه داده و از اعضای شورای شهر قم خواستار کمک به مردم لبنان هستم و باید این کمک از شورای شهر قم و نمایندگان مردم شروع شود.
لازم به ذکر است نمایندگان شورای اسلامی شهر قم بخشی از حقوق خود را برای کمک به مردم لبنان هدیه کردند.
انتهای پیام/