آغاز رویداد ملی سقاخونه به همت شهرهای شاخص زیارتی کشور در قم
آغاز رویداد ملی سقاخونه به همت شهرهای شاخص زیارتی کشور در قم

همزمان با ایام روز قم رویداد ملی ایده‌پردازی “سقاخونه” با هدف توسعه گردشگری زیارت در شهرهای شاخص زیارتی کشور در قم آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، همزمان با ایام روز قم دومین نشست خبری رویداد ملی ایده پردازی “سقاخونه” امروز با حضور موسوی منش سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، عطایی‌نژاد؛ دبیر رویداد ملی سقاخونه، کیانی معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، راستینه رئیس شورای اسلامی شهر طبس، نیری رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، منتظر رئیس بنیاد نخبگان استان قم، جعفری مدیر هماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری قم، کلانتر زاده مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم و اصحاب رسانه استان قم در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد.

این نشست با هدف بهره‌مندی از ایده‌های ناب زائرین و شهروندان شهرهای زیارتی ایران، افزایش ماندگاری زائر در شهرهای زیارتی و پذیرش و حمایت از ایده‌های استارتاپی حوزه زیارت با محوریت زیارت اثربخش و متعال برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

در این نشست عطایی نژاد؛ دبیر نشست رویداد ملی سقاخونه گزارشی از روند پذیرش ایده‌ها و برنامه‌های اجرایی ارائه کرد تا شرکت‌کنندگان و ایده‌پردازان از سراسر کشور با ارائه ایده‌های خلاقانه خود در زمینه‌های مختلف این رویداد شرکت کنند.

«سقاخونه» فرصتی برای حمایت از ایده‌های نو در حوزه زیارت 

سید محمد موسوی‌منش امروز در این نشست خبری گفت: رویداد ملی ایده پردازی سقاخونه از سوی سازمان‌های فرهنگی شهرداری مشهد و قم شیراز و طبس با همکاری بنیاد نخبگان استان قم با عنوان رویداد ملی مساله محور سقاخونه به پذیرش و حمایت از ایده‌های استارتاپی در حوزه زیارت می‌پردازد.

وی افزود: به دنبال رویکردهای نامتعارف در تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت، برنامه‌های توسعه شهری درصد کمی محقق می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: در این رویداد تلاش می‌شود تا توسعه گردشگری مذهبی به‌جای تدوین به‌وسیله مدیران ارشد توسط مردم و فعالان حوزه زائر و زیارت با محوریت مسئله‌محوری تدوین شود تا امکان تحقق برنامه‌های بلندمدت در آن تحقق خوبی داشته باشد.

موسوی‌منش با بیان اینکه در این رویداد ایده‌ها به‌صورت مسئله‌محوری دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: کارآفرینی و مسئله‌محوری از وجوهی است که در رویداد نسبت به توجه شده و تبدیل ایده‌ها به محصول و اجرایی‌شدن آنها، هدف نهایی این رویداد و مهم‌ترین مسئله در این رویداد است.

تفاهم‌نامه همکاری میان شهرهای زیارتی کشور امضا شد

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: ایجاد حلقه وصل میان ایده‌پردازان و مدیران شهری، شناسایی ایده‌های نو، پرورش استعدادها از مرحله ایده تا نوآوری، توانمندسازی و پیوست اقتصادی ایده‌پردازان از اهداف مهم این رویداد است.

گفتنی است در نخستین رویداد ملی ایده پردازی “سقاخونه” که سال گذشته برگزار شد، بیش از ۳۰۰ ایده از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ارسال شده بود که پس از چندمین مرحله بررسی، ۲۵ ایده به مرحله نهایی راه یافت.

در پایان این نشست که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، تفاهم نامه همکاری فرهنگی میان شهرداری‌های مشهد، قم، شیراز و طبس امضا شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/