گرامیداشت مقام شهدای مقاومت توسط شهرداری قم
گرامیداشت مقام شهدای مقاومت توسط شهرداری قم

شهرداری قم یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی شامگاه ششم مهرماه در ضاحیه بیروت و ترور ناجوانمردانه دبیرکل جبهه مقاومت، سردار عباس نیلفروشان و سایرهمرزمان شهیدشان را با انجام وظیفه و اقداماتی در سطح شهرمقدس قم گرامیداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از شهر نیوز، خبر سنگین و دردناک بود، کسی باورش نمی شد، کسی فکرش را نمی کرد که روزی بیاید و دیگر نتوان طنین صدای سید حسن نصرالله، سید مقاومت و خارچشم استکبارجهانی، آمریکا و رژیم صهونیستی را شنید.

رژیم سفاک برای ترور سید مقاومت و برای از سرراه برداشتن کوهی مقاوم همچون نصرالله بیش از ۸۵ تن بمب به کار برد تا به مقصود شومش برسد اما آرمان تشیع به ما آموخته است که مکتبی چون مکتب سید حسن نصرالله از بین نخواهد رفت و حتی با خون وی دامنه نفوذش بیشتر و بیشتر خواهد شد.

از صبح هفتم مهر ماه دلدادگان در سراسر جبهه مقاومت عزاداری را برای شهدای راه مقاومت، شهید سید حسن نصرالله و شهید سردار عباس نیلفروشان و همرزمانشان آغاز کردند.

این عزا همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای فرمودند « با وجود اینکه بسیار سنگین است اما از جنس عزای سیدالشهدا درس دهنده است» و « موجب افسردگی نمی شود» چرا که سید مقاومت خود یک مکتب و یک راه و یک مسیر روشن است.

مدیریت شهری قم نیز به محض صدور بیانیه حزب الله لبنان و اعلام خبرشهادت سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان، به طور ویژه از همه امکانات و داشته های شهرداری، بخش های مختلف و همه مناطق به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان و همچنین جهاد تبیین درخصوص راه و هدف جبهه مقاومت بهره برد.

از جمله اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری قم در خصوص شهادت شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سردار نیلفروشان می‌توان به پخش صوت قرآن از برج‌های اذان گوی سطح شهر به مناسبت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان، چاپ بیش از هزار و ۶۰۰ متر مربع بنر و نصب در بیش از ۳۰۰ نقطه از شهر در قالب بنرهای پرتابل ، عرشه پل و آویز، در اختیار قرار دادن سازه های تبلیغات شهری جهت اکران بنر های اطلاع رسانی مراسم هفتمین روز شهادت سید مقاومت پنج شنبه ۱۲ مهر در حسینیه فاطمه الزهرا (س) و … اشاره کرد.

چاپ و نصب بنرهای اطلاع رسانی اجتماع لبیک یا خامنه ای چهارشنبه ۱۱ مهر در حرم حضرت معصومه (س)، چاپ ۱۲ هزارعدد پوستر شهید نصرالله و اکران اکران تصاویر شهید نصرالله و شهید نیلفروشان در تلویزیون های شهری به مدت ۳ هزارو ۲۰۰ دقیقه از دیگر اقداماتی است که در این مدت انجام شده است.

همچنین اختصاص ۱۵ دستگاه اتوبوس جهت انتقال همشهریان به مراسم بزرگداشت سیدحسن نصرالله و جمعه نصر به تهران، اجرای سرودهای میدانی به مدت ۵ شب در بوستان شهدای آذر، گلزار شهدا، بوستان نجمه، میدان امینی بیات، نماز نصر، مشارکت در برگزاری اختتامیه نمایشگاه یاد یاران و شهدای شهرداری، ایجاد ۲ ایستگاه خدماتی در مسیر راهپیمایی و صبح نماز نصر از اقداماتی بود که انجام شد.

برگزاری محفل قرآنی گرامیداشت سید حسن نصرالله و شهدای جبهه مقاومت با مشارکت اداره کل ارشاد اسلامی، سیاه پوشی و فضاسازی معابر و شوارع اصلی و مرکزی شهر با استفاده از ریسه ها و پرچم های مشکی و نصب پرچم حزب الله در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به همت منطقه چهار شهرداری قم از اقداماتی بود که انعکاس خوبی در میان شهروندان داشت.

تولید و انتشار بیش از ۲۵ عنوان محتوای فضای مجازی با هشتگ #شهید_حسن_نصرالله و #لبنان و #حزب_الله و مشارکت در انتشار پست های تولید شده دستگاه ها و سازمان های استان در شبکه های اجتماعی نیز از دیگر اقدامات شهرداری قم در این ایام بوده است.

اطلاع رسانی به موقع مراسم های شهید حسن نصرالله در بستر شبکه های مجازی و از سوی دیگر تهیه، تدوین و انتشار پیام شهردار قم به مناسبت شهادت سید مقاومت و شهدای حادثه تروریستی لبنان، تهیه، تدوین و انتشار پیام شهردار قم به مناسبت انجام موفقیت آمیز عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲، تولید و انتشار اخبار از دیگر اقدامات بود.

همچنین شهرداری قم اقدام به تولید و انتشار ۱۰ عنوان گزارش تصویری، تهیه و تولید بیش از ۵۰ دقیقه محتوای ویدیویی در قالب گزارش های ویدیویی، فیلم و کلیپ، طراحی ۲ عدد پوستر و ۳۵ طرح تبلیغات محیطی و شهری در ابعاد مختلف سازه های تبلیغاتی از قبیل پرتابل، عرشه پل، آویز و….، انتشار پیام و صحبت های مقام معظم رهبری در فضای مجازی کرد.

نصب پوستر تمثال شهید سید حسن نصرالله در ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، فضاسازی و سیاه پوشی ساختمان تمام مناطق و سازمان های تابعه شهرداری، خاموش کردن تمامی نورپردازی ها و سازه های نوری میادین، شوارع و بلوارهای سطح شهر همزمان با اعلام ۵ روز عزای عمومی از اقدامات مهم دیگر در پاسداشت مقام شهدای مقاومت و شهیدسید حسن نصرالله بوده است.

مراسم پاسداشت و ادای احترام در نشست مدیران سازمان فرهنگی شهرداری های شهرهای زیارتی مشهد، قم، شیراز، طبس در رویداد سقاخانه، برگزاری یادواره شهدای شهرداری و گرامیداشت سیدحس نصر الله و سردار نیلفروشان در باغ موزه دفاع مقدس و تسهیل صدور و اخذ مجوز برپایی ایستگاه های صلواتی موکب ها و هیات های عزاداری برای شهدای مقاومت از دیگر اقدامت د راین زمینه است.

امید است با این اقدامات بتوان گوشه کوچکی از وظایفی که درخصوص گرامیداشت یاد و خاطره و همچنین تبیین مکتب شهدای جبهه مقاومت به خصوص دبیرکل حزب الله لبنان، شهید سید حسن نصرالله بردوش همه نهادها از جمله شهرداری شهر مقدس قم وجود دارد را انجام داد.