مدیریت کانون‌های گردوغبار قم عزم ملی می‌خواهد
مدیریت کانون‌های گردوغبار قم عزم ملی می‌خواهد

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با بیان اینکه ۵۰ مخاطره در شهر قم سابقه یا امکان وقوع دارد، گفت: یکی از مهم‌ترین آن‌ها موضوع گردوغبار است و مدیریت کانون‌های تولید آن نیازمند عزم ملی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، مهدی برزویی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مخاطرات شهر قم گفت: به‌طور کلی بیش از ۵۰ مخاطره از جمله حادثه، سانحه یا بلا در شهر قم سابقه یا امکان وقوع دارد که از مهم‌ترین آن‌ها در شرایط فعلی می‌توان به موضوعات گردوغبار و آلودگی هوا، فرونشست، حوادث مرتبط با مواد خطرناک و کاربری‌های پرخطر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در موضوع گردوغبار در چارچوب قانون هوای پاک و دستورالعمل‌های مربوطه، مجموعه اقداماتی از کانون گردوغبار تا محدوده تأثیر باید صورت پذیرد، افزود: در این باره تکمیل کمربند سبز از جمله مهم‌ترین وظایف شهرداری است که این مهم به نحو مطلوبی در قم تحقق‌یافته است.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم ادامه داد: آنچه نیاز حیاتی و بحرانی در این باره است، توجه به کانون‌های ایجاد گردوغبار و انجام اقدامات مقابله‌ای در این حوزه‌هاست.

برزویی اضافه کرد: اقدامات در این باره خارج از توان استان است و با توجه به اینکه کانون‌های فعال استان سایر استان‌ها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد، نیازمند یک عزم ملی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/