ضرورت وجود پل ارتباطی میان نهاد تعلیم‌و‌تربیت و خانه
ضرورت وجود پل ارتباطی میان نهاد تعلیم‌و‌تربیت و خانه

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قم گفت: اختلال در کارکرد هر یک از دو نهاد خانواده و تعلیم و تربیت یعنی تأمین نشدن نیازهای آدمی، به همین خاطر نهاد تعلیم و تربیت و خانه یک پل ارتباطی برای مسائل تربیتی یک فرد در جامعه محسوب‌ می‌شود.

رضا شاهسواری در گفتگو با خبرنگار نسیم قم، با اشاره به اهمیت نهاد خانواده و تعلیم و تربیت گفت: خانه و مدرسه یک نهاد هستند. چنانچه جامعه بشری را به ۸ نهاد تقسیم کنیم، نهاد خانواده و نهاد تعلیم و تربیت یکی از بنیادی‌ترین نهادی است که جامعه بشری وجود دارد. 

شاهسواری افزود: اختلال در کارکرد هر یک از دو نهاد خانواده و تعلیم و تربیت یعنی عدم تأمین نیازهای آدمی. به همین خاطر نهاد تعلیم و تربیت و خانه یک پل ارتباطی برای مسائل تربیتی یک فرد در جامعه محسوب‌ می‌شود.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: چنانچه ما یک شهروند خوب می‌خواهیم باید تعلیم و تربیت خوب داشته باشیم. باید بین تعلیم و تربیت و مسائل تربیتی مدرسه و خانواده همسویی و هماهنگی برقرار شود.  

وی یکی از وظایف آموزش و پرورش را ایجاد هماهنگی بین خانواده و مدرسه دانست و عنوان کرد: یکی از ابعاد برقراری هماهنگی بین والدین و مدرسه، آموزش و پرورش و دست‌اندرکارانی است که بدانند ظرفیت‌ها و فضیلت‌های اولیا راهگشاست. 

شاهسواری تصریح کرد: سرمایه عظیم انسانی در زمینه تعلیم و تربیت موانع را به طور کامل رفع می‌کند. خانواده‌ها نیز نسبت به مسئله تعلیم و تربیت باید احساس مسئولیت کنند. کمااینکه تعلیم و تربیت نتیجه‌ای نمی‌دهد مگر اینکه روش‌های تربیتی و آموزشی خانواده‌ها با مدرسه هماهنگ شود.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان قم گفت: نبود اولیا به این معناست که تربیت ناقص انجام می‌شود. تربیتی که یک جامعه خوب و شهروند خوب نیاز دارد، باید با سند تحول همسو باشد تا افراد بتوانند عملکرد تأثیرگذار و سهیم داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/