لزوم قاطعیت عمل در تعزیرات حکومتی و اجرای حدود الهی
لزوم قاطعیت عمل در تعزیرات حکومتی و اجرای حدود الهی

امام جمعه قم گفت: در جمهوری اسلامی نیاز مبرم به قاطعیت عمل در مسائل تعزیراتی و اجرای حدود الهی است چرا که اجرای حدود الهی باعث مرتفع‌شدن مشکلات خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش  امروز در دیدار عباس ذاقلی قائم‌مقام سازمان تعزیرات حکومتی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: اهل‌بیت (ع) همان ابتدای تولد پاکیزه و طاهر متولد شده‌اند و زمانی که هدایت جامعه را بر عهده می‌گیرند هدفشان پاک‌سازی است؛ زیرا تنها کسانی که می‌توانند جامعه را پاک نمایند که خودشان طاهر و پاک باشند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت افزود: در طبیعت زمانی که صاحب درختان اقدام به هرس می‌کند به‌نوعی پاک‌سازی انجام می‌دهد که باعث رشد درخت خواهد شد و اگر درخت هرس نشود دچار آسیب خواهد شد.

 امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: کار تعزیرات حکومتی به‌نوعی ایجاد پاک‌سازی در جامعه است چراکه عده‌ای در جامعه در تلاش هستند سفره خود را رنگین و سفره مردم را دچار نقص و اختلال نمایند.

 سعیدی تأکید کرد: سفره‌های رنگین که با زور، مکر و حیله جمع می‌شود در حقیقت نامشروع و غیر پاکیزه است و باعث می‌شود سفره مردم دچار نقص شود.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه گفت: مأموران تعزیرات حکومتی دو چشم بینا و دو گوش شنوا دارند که می‌توانند حرف‌های هر دو طرف را مشاهده و بشنوند اما یک زبان گویا دارند و باید در گفتار تصمیم قاطع و درست گرفته و حرف درست را بر زبان جاری کنند.

 وی افزود: احساساتی عمل‌کردن و دوگانه حرف‌زدن نباید در رفتار مأموران تعزیرات حکومتی مشاهده شود چراکه موجبات بدبینی به اسلام و نظام را فراهم می‌کند.

 سعیدی خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی نیاز مبرم به قاطعیت عمل در مسائل تعزیراتی و اجرای حدود الهی است چراکه اجرای حدود الهی باعث مرتفع‌شدن مشکلات خواهد شد.

 وی در پایان گفت: برای پاک‌سازی جامعه گاهی لازم است به روش‌های سخت همچون جریمه‌های سنگین برای متخلفان متوسل شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/