آبرسانی به مناطق محروم، اولین گام در محرومیت‌زدایی استان قم
آبرسانی به مناطق محروم، اولین گام در محرومیت‌زدایی استان قم

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم با اشاره به اینکه اولین گام در محرومیت‌زدایی، آبرسانی به مناطق محروم بود، از افتتاح یک شرکت تعاونی همزمان با هفته بسیج سازندگی خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی عملیات ساخت و تعمیر ۱۰۲ خانه نیازمندان را نیز انجام دادند.

سرهنگ علیرضا ایراندوست در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم‌ در قم، به اقدامات بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما محرومیت زدایی در عرصه‌های مختلف بوده که آبرسانی جزو اولین کارهایی است که در این عرصه انجام شده است.

وی افزود: پروژه آبرسانی از طریق قراردادی که قرارگاه امام حسن(ع) در سطح کلان در تهران و در وزارتخانه نیرو منعقد کرد، در تمام استانها با قیمتی پایین اجرا شد. این قرارداد در قم هم اجرا شد که معین قرارگاه امام حسن(ع) در قم، بسیج سازندگی بود. در استان‌های دیگر هم فراخور نیروی زمینی، دریایی و نیروهای دیگر کار را انجام دادند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم با بیان اینکه در استان قم بسیج سازندگی کار را انجام داد و بحث آبرسانی به مناطق محروم بر عهده بسیج سازندگی در این قرارداد قرار گرفت، تصریح کرد: در بحث راه و راه‌های روستایی هم تفاهم‌نامه‌هایی را با سازمان برنامه داریم.

ایراندوست افزود: از طریق فرمانداری و استانداری راه جنت آباد و راه روستای نایه که الان مشغول هستیم و راه‌هایی که ۲۴ تا عرصه در جعفریه و قنوات است را با کمک قیری که به بسیج سازندگی اختصاص داده می‌شود، انجام دادیم.

وی گفت: در بحث مدرسه سازی هم قراردادی بسته شد و ما حدود ۵۰ مدرسه را با نوسازی مدارس قرارداد داریم و بسیاری از قراردادهای دیگر که با پایین ترین قیمت که هیچ پیمانکاری قبول نمی‌کند، کارهای مربوط به آن را انجام می‌دهیم و در مدارس مناطق محروم و صعب العبور ورود می‌کنیم. 

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم درباره ورود به پروژه های نیمه کاره گفت: یکی از پروژه‌های نیمه کاره که به بسیج سازندگی واگذار شد، موتورخانه مسجد مقدس جمکران بود که از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ هیچ‌ پیمانکاری وارد نشده بود و نتوانستند کاری انجام دهند. از سال ۱۴۰۰ تاکنون در اختیار بسیج سازندگی است که به دلیل عدم تخصیص بودجه کار به تعویق می‌افتد وگرنه گفتیم اگر تامین اعتبار شود یک ساله آن را تحویل می‌دهیم‌.

ایراندوست با بیان اینکه مهمترین برنامه‌های هفته بسیج سازندگی مربوط به افتتاح کامل پروژه‌های آبرسانی بود، گفت: قرارگاه امام حسن(ع) حسینیه ای را که دو کاربردی بود، یعنی هم‌ سالن ورزشی و هم حسینیه بود را با کمک مردم افتتاح کرد و خط تولیدی از یک کارخانه الکترونیکی‌ در شهرک ثامن افتتاح شد. این بخش از کارخانه را با کمک و وام قرض‌الحسنه‌ای که از بسیج سازندگی گرفته بود در تولید لامپ‌های کم مصرف افتتاح کردیم.

وی از برگزاری مجمع عمومی جهادگران استان خبر داد و افزود: افتتاح کارگاه بزرگ‌ خیاطی و تولید پوشاک از دیگر‌ برنامه‌های هفته بسیج سازندگی بود که ساختمان این‌ خیاطی با همکاری کمیته‌ امداد و تجهیزاتش هم با کمک بسیج سازندگی‌ انجام شده بود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم از افتتاح یک شرکت تعاونی همزمان با هفته بسیج سازندگی خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی عملیات ساخت و تعمیر ۱۰۲ خانه افراد نیازمند را‌ نیز انجام دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/