طراحی ۱۰۵ پروژه شهری منطقه ۵ قم در سال ۱۴۰۳
طراحی ۱۰۵ پروژه شهری منطقه ۵ قم در سال ۱۴۰۳

مدیر منطقه ۵ شهرداری قم از برنامه‌ریزی و تدوین ۱۰۵ پروژه شهری برای این منطقه بر اساس نیازسنجی از اهالی در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از شهر نیوز، رضا رحیمی که به منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات شهروندان به همراه معاونین و مصطفی ملایی، عضو شورای اسلامی شهرقم در مسجد شهدای زاویه حضور یافت، اظهار کرد: حضور در محلات و مساجد و در میان مردم از رئوس برنامه‌های این شهرداری بوده است، این دیدارها که همزمان با دهه فرهنگی قم صورت می‌گیرد موجب افتخار مسئولین منطقه است.

وی افزود: امسال برنامه‌ریزی در این راستا صورت گرفت تا در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری منطقه پنج ۱۰۵ پروژه شهری پیش‌بینی شود، در واقع در ایام ماه رمضان مسئولان منطقه هر روز ظهر در مساجد حاضر می‌شدند تا موضوعات و درخواست‌های مردم شنیده شود و در برنامه‌های عمرانی و شهری گنجانده شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری قم ادامه داد: از جمله این مسائل بهسازی پیاده رو، جدول گذاری، بهسازی نهر خیابان سعدی، اصلاح هندسی، برنامه‌ریزی برای حل مشکلات محلات تا رسیدن به خیابان اصلی و بهسازی پنج بوستان است.

رحیمی با بیان اینکه یکی از این بوستان‌ها به مساحت ۲.۵ هکتار در محله آیت الله بها الدینی در حال احداث بوده و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است، تصریح کرد: رسیدگی به آب‌گرفتگی از دیگر موضوعات مهم در منطقه ۵ است و از اهالی خواهش می‌شود که در زمان بارندگی جمع شدگی آب یا آب‌گرفتگی را به شهرداری منطقه اطلاع دهند.

وی گفت: فعالیت‌هایی برای بهبود سرانه و توسعه فضاهای آموزشی منطقه صورت گرفته است، از جمله اینکه در کنار پروژه شهید کبیری یک هنرستان ۲.۲ هکتاری به عنوان یک نمونه مهم کشوری احداث می‌شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری قم افزود: در کوچه ۳ دل آذر عملیات عمرانی احداث یک هنرستان کفاشی در سه مقطع در حال انجام است و دیگر مسائل از جمله اتوبوس و روشنایی معابر و سایر خواسته‌های شهروندان نیز در دستور کار شهرداری منطقه قرار دارد.