۱۰ هزار دانش‌آموز قمی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
۱۰ هزار دانش‌آموز قمی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قم، گفت: امسال برای اعزام ۱۰ هزار دانش‌آموز استان به اردوی راهیان نور برنامه‌ریزی شده است.

هادی آقابابایی در گفتگو با خبرنگار نسیم قم، با اشاره به برگزاری اردوی راهیان نور، اظهار داشت: اردوهای راهیان نور با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان مقطع متوسطه با سبک و سیره زندگی شهدا، رسالت و رشادت‌ شهدا در دفاع از مرزهای کشور، ارائه الگوهای فاخر به دانش‌آموزان و ایجاد فرهنگ پایداری برگزار می‌شود. 

وی درباره ظرفیت اعزام راهیان نور دانش‌آموزی قم در امسال، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال چشم‌انداز ما برای اعزام ۱۰ هزار دانش‌آموز در دو بخش دختران و پسران پیش‌بینی شده است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قم ضمن بیان افزایش ظرفیت اعزام‌ها نسبت به سال گذشته متذکر شد: ما سال گذشته ظرفیت ۸ هزار نفر را برنامه‌ریزی کرده بودیم که ۷۵۰۰ نفر اجرا شد، امسال چشم‌انداز ما برای اعزام ۱۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است.

وی در تشریح بازه زمانی اعزام دانش‌آموزان اردوی راهیان نور، عنوان کرد: اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور از نیمه اول آبان‌ماه آغاز می‌شود. برنامه این اردو ۴ روزه است و دانش‌آموزان در این مدت از یادمان‌ها و محل عملیات‌های دفاع مقدس بازدید می‌کنند.

آقابابایی اردوهای راهیان نور را راهیان پیشرفت نیز توصیف کرد و تصریح کرد: دانش‌آموزان در این اردو از یک تا ۲ عرصه‌ای که مظاهر پیشرفت کشور را نمایش می‌دهد نیز بازدید می‌کنند که در همین راستا اردوهای راهیان نور را می‌توان اردوی راهیان پیشرفت نیز نامگذاری کرد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قم در تبیین محتواهای آموزشی اردوهای راهیان نور، گفت: در این اردوها علاوه‌ بر پرداختن به موضوعات روز و روایت فرهنگی اجتماعی، به روایت از سیره دختران شهیده و نقش‌آفرینی خانم‌ها در عرصه‌های مختلف پشتیبانی در زمان جنگ نیز پرداخته می‌شود. 

وی افزود: ما امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در این فضای اردوی دانش‌آموزی با محوریت روایت اجتماعی‌، به موضوع آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن نیز بپردازیم و در همین راستا طرح نمایشگاه و پخش فیلم را دستورکار خود قرار داده‌ایم. 

آقابابایی بیان کرد: استانداری، شهرداری، آموزش و پرورش، سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) به عنوان منشی اصلی و سایر نهادهای ذی‌ربط از جمله دستگاه‌های اجرایی و متولیان اعزام راهیان نور و پیشرفت دانش‌آموزی هستند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قم خاطرنشان کرد: برنامه بدرقه و اعزام‌ دانش‌آموزان متناسب با منطقه مربوطه، از مبدأ بهشت معصومه، گلزار علی‌بن جعفر، گلزار شهدای مدافع حرم و گلزار شهدای امامزاده ابراهیم برنامه‌ریزی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/