تحویل ۳ هزار واحد مسکونی طرح ۵۶۰‌ هکتاری پردیسان تا امسال
تحویل ۳ هزار واحد مسکونی طرح ۵۶۰‌ هکتاری پردیسان تا امسال
زنجیرانی با بیان اینکه ممکن است تا آخر سال دو تا سه هزار واحد را تحویل دهیم، گفت: در صورت حل مشکلات زیرساختی همانند آب و برق تا پایان سال می توانیم دو تا سه هزار واحد مسکونی در طرح ۵۶۰ هکتاری پردیسان را تحویل دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، حسین رنجیرانی با بیان اینکه در سایت ۵۶۰‌ هکتاری پردیسان در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است، اظهار داشت: میانگین پیشرفت‌ فیزیکی کل سایت حدود ۴۰ درصد است.

وی اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از اسلکت‌ها تمام شده و پیمانکاران در بخش نماکاری و نازک کاری و تاسیسات مشغول هستند، تصریح کرد: خود پیمانکاران هم برای اینکه حجم‌ سنگین مصالح و اکیپ در یک بخش تمرکز پیدا نکند پروژه را فازبندی کردند. به طوری که همزمان که در یک پروژه اسکلت کار می‌کنند در بلوک‌های دیگری تیغه چینی و نما و تاسیسات مشغول هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین مسئله پروژه‌ها بحث نیروی کار است و بخشی هم مربوط به تسهیلات بانکی بود که با فاصله چند ماهه تزریق شد، عنوان کرد: موضوعی که اخیرا درگیر هستیم‌ با توجه به فازبندی پیمانکاران، مربوط به بحث آب و برق و خدمات ضروری و روبنایی شبکه اصلی است با کندی در حال انجام است.

زنجیرانی با بیان اینکه ممکن است تا آخر سال دو تا سه هزار واحد را تحویل دهیم، گفت: ولی آب و برق آن جزو مسائل جدی و مورد مطالبه است.

وی افزود: تاسیسات زیزبنایی هم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در یک سال گذشته از محل اعتباران صندوق ملی مسکن به وزارت نیرو که جزو دستگاه‌های خدمات زیربنایی آب و برق است، پرداخت شده که با پیشرفت آ‌نها پروژه‌ها قابل تحویل باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/.