لزوم ایجاد کارگروه بازنگری فهرست بهای خدمات پسماند
لزوم ایجاد کارگروه بازنگری فهرست بهای خدمات پسماند

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: ایجاد کارگروه بازنگری فهرست بهای پایه رشته پسماند به منظور رفع بعضی مشکلات آن الزامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از شهر نیوز، مهدی اصفهانیان‌مقدم در جلسه کمیته فنی کارگروه مدیریت پسماند حوزه معاونت خدمات شهری که با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت پسماند و حوزه معاونت خدمات شهری تشکیل شد، اظهار کرد: فهرست بهای رشته مدیریت پسماند در سال ۱۴۰۱ توسط سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: فهرست بهای ابلاغی با منطق بهینه کردن اجرای عملیات رفت و روب و جمع‌آوری زباله و پسماندهای شهری و حذف شاخص‌های سلیقه‌ای و متفاوت در شهرداری‌های کشور تدوین و ابلاغ شده است که این مهم در راستای ساماندهی و برون سپاری مناسب این فهرست بها، نحوه برآورد هزینه اجرا و مقادیر کار در فعالیت‌های خدمات شهری نظیر نظافت، رفت و روب و جمع‌آوری پسماند است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: از مزایای استفاده از این فهرست بها در فرآیند واگذاری پیمان‌های مدیرت پسماند در سطح شهرها یکپارچگی و یکنواختی و پرهیز از اعمال سلیقه‌های مختلف در راستای انجام ارزیابی مالی است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: در کنار نقاط قوت، مشکلاتی با توجه به جدید بودن بخشنامه فوق از لحاظ ماهیتی و موردی مشاهده می‌شود که از جمله عدم پیش بینی بخشی از اقلام و فعالیت‌ها به واسطه تنوع و گستردگی فعالیت‌های خدمات شهری است.

اصفهانیان مقدم گفت: این فهرست بها همچون سایر فهرست‌ها توسط دبیرخانه مربوطه و کارگروه‌های بازنگری سالانه می‌تواند مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد و امکان اصلاح یا افزودن فصول و یا ردیف‌های دیگر در آن وجود دارد.