نامگذاری یکی از معابر شهر قم به نام “شهید آیت‌الله حاج سید حسن نصرالله”
نامگذاری یکی از معابر شهر قم به نام “شهید آیت‌الله حاج سید حسن نصرالله”

شهردار قم گفت: به پاسداشت رشادت‌ها و خدمات ارزنده دبیر کل حزب‌الله لبنان یکی از معابر شهر قم به نام “شهید آیت‌الله حاج سید حسن نصرالله” نامگذاری خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از شهر نیوز، دکتر سید مرتضی سقاییان‌نژاد شهردار قم امشب در چهارمین یادواره شهدای شهرداری قم با اشاره به لزوم بزرگداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: به پاسداشت رشادت‌ها و خدمات ارزنده دبیر کل حزب‌الله لبنان به جبهه مقاومت اسلامی و آرامان آزادی قدس شریف و گرامیداشت یاد آن شهید والامقام، یکی از معابر شهر قم با پیشنهاد مجموعه شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر به نام “شهید آیت‌الله حاج سید حسن نصرالله” نامگذاری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سیره شهدا امیدبخش و هدایت کننده است، افزود: توجه به سیره شهدا در تمام امور و تمام موقعیت‌ها موجب قوت و عزت یک جامعه شده و استعدادهای آن را شکوفا خواهد کرد.

شهردار قم ضمن تسلیت شهادت مجاهد بزرگ سید حسن نصرالله، گفت: خداوند نور اصلی و واحد هستند و پرتوهای این نور را در پیامبران (ص)، اهل بیت (ع) و اولیای الهی جلوه‌گر شده و شهدا هم ادامه این پرتو برای نجات بشر هستند.

سقائیان نژاد با بیان اینکه وظیفه ما حرکت در ادامه این پرتوهای نور است، خاطرنشان کرد: در آیات قرآن کریم می‌خوانیم که استقامت در این مسیر ثواب بسیاری نزد خداوند دارد.

وی با اشاره به اینکه راه راست و درست سختی‌هایی به همراه دارد، تصریح کرد: در طول انقلاب اسلامی و در برهه‌های مختلف ازجمله دوران دفاع مقدس سختی‌های این راه راست را چشیده‌ایم.

شهردار قم با بیان اینکه امروز حزب الله نیز در این مسیر قرار دارد، یادآور شد: با شهادت سیدحسن نصرالله مسیر حزب الله متوقف نشده و این مسیر با قدرت‌تر پیموده خواهد شد.

سقائیان نژاد اضافه کرد: در مجموعه شهرداری قم توجه ویژه‌ای به موضوع ایثار و شهادت شده است و اقدامات مختلفی ازجمله برگزاری یادواره‌های شهدا، احداث خانه موزه‌های شهدا، طرح کوچه‌های آسمانی و … صورت گرفته است.