هیچ فردی حق دخالت در وظایف نیروی انتظامی را ندارد
هیچ فردی حق دخالت در وظایف نیروی انتظامی را ندارد

تولیت حرم حضرت معصومه(س)گفت: هیچ‌کس جز مقام معظم رهبری حق ندارد به نیروی انتظامی و سایر مجموعه‌های زیر نظر رهبری دستور دهد و یا حتی برخلاف وظایفی که بر عهده آنها گذاشته شده است توصیه‌ای کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار فرماندهان و مسئولان انتظامی استان قم که امروز به مناسبت هفته نیروی انتظامی در ضلع شرقی شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با اشاره به مناسبت‌های مهم و سرنوشت‌ساز این ایام اظهار داشت: اولین مناسبت این روزها سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم است که در یک هجرت از پیش طراحی شده به قم آمدند و دشمنان قبل از ورود به قم ایشان را مسموم کردند و در قم به شهادت رسیدند.

 وی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) در حال بیماری و رنج به قم آمدند، گفت: همه حرکت‌های ارزشی هزینه دارد و مؤمنان راستین این هزینه‌ها را می‌پردازند و درعین‌حال شکرگزار هستند؛ زیرا با معرفت در این راه قدم گذاشته‌اند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: برعکس کاری که مؤمنان می‌کنند که ریشه در فطرت توحیدی، بینش و بصیرتشان دارد، دشمنان از روی جهل، غفلت، بغض، کینه و ضدیت با ارزش‌ها دست به کارهای احمقانه، شرارت و فساد می‌زند.

 وی با بیان اینکه جبهه مؤمنان و کفار دو جبهه همواره در مقابل هم صف‌بندی می‌کنند، افزود: دفاع مقدس نیز یک صف‌بندی بین حق و باطل بود که صف طرف‌دار حق هزینه صبر، مقاومت و مجاهده را پرداخت کرد و پیروز شد و دشمن شکست خورد.

 آیت‌الله سعیدی اظهار داشت: نیروی انتظامی نیز متشکل از مؤمنانی عازم و مأمور به وظیفه دینی برای اهداف متعالی دینی قیام کرده و از روز اول تا به امروز رشد و طریق تعالی را پیموده است.

 وی با بیان اینکه این ایام حساس و تأثیرگذار در نظام ما همراه شده با مسئله مقاومت فلسطین در برابر ظالمان صهیونیست، افزود: رژیم صهیونیستی از روز نخست تا به امروز جز شرارت هیچ کاری انجام نداده و اوج شرارتشان به‌شهادت‌رساندن عده زیادی از مؤمنان از کودک گرفته تا فرمانده حزب‌الله لبنان است.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: حزب‌الله لبنان یک حرکت انسانی و انقلابی است که بیش از ۴۰ سال قبل شکل‌گرفته و هزینه‌های حرکت در مسیر حق را نیز پرداخت کرده و می کند.

 وی با بیان اینکه نیروی انتظامی کشور نیز برای حرکت در مسیر دفاع از حق هزینه‌های مستمری را در این سال‌ها پرداخت کرده است، گفت: تفاوت شما با دشمن این است که خدا شما را تحت پوشش خود قرار داده و مؤمنان را امر به دعا و درخواست از خود کرده است تا درخواستشان را اجابت کند.

 آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه فرمانده نیروی انتظامی کشور شخص ولی‌فقیه است، گفت: هیچ‌کس جز مقام معظم رهبری حق ندارد به نیروی انتظامی و سایر مجموعه‌های زیر نظر رهبری دستور دهد و یا حتی برخلاف وظایفی که بر عهده آنها گذاشته شده است توصیه‌ای کند.

 وی با تصریح بر اینکه در مجموعه‌هایی نظیر نیروی انتظامی که زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می‌شود دستور فقط از یک مقام صادر می‌شود، تأکید کرد: این یک تذکر به افرادی است که فکر می‌کنند می‌توانند در این امور ورود کنند درحالی‌که نه تکلیفی در این زمینه دارند و نه حقی.

استان قم رتبه دوم‌ کاهش جرایم در کشور

 سردار میرحیدری فرمانده انتظامی استان قم در ابتدای این مراسم با تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی پلیس ایران به دنبال پیاده‌سازی اهداف و ارزش‌های الهی و منویات مقام معظم رهبری است و تلاش خود را در جهت رسیدن به پلیس تراز تمدن اسلامی قرار داده است.

 وی با اشاره به اقداماتی که در زمینه افزایش روحیه معنوی و معرفتی پلیس صورت‌گرفته است، گفت: مجموعه نیروی انتظامی استان قم رتبه اول کشوری در مسابقات قرآن شده است و این اقدامات تأثیرات مثبتی در عملکرد نیروی انتظامی داشته است به‌گونه‌ای که در سامانه ۱۹۷ که برای ارتباطات مردمی قرار داده شده، شاهد کاهش ۵۰ درصدی شکایات مردمی و افزایش ۳۳ درصدی ابراز تقدیر و تشکر مردم از پلیس در سال گذشته بوده‌ایم.

 فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه استان قم در زمینه کاهش جرایم در سال گذشته رتبه دوم را کسب کرده است، افزود: مجموعه انتظامی استان قم تحت فرمان مقام معظم رهبری با تمام وجود آماده سربازی در هر جایی است که نیاز به دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش‌های الهی باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/.