‌دلجویی آیت‌الله سعیدی ‌از خانواده یکی از شهدای سانحه سقوط هواپیما
‌دلجویی آیت‌الله سعیدی ‌از خانواده یکی از شهدای سانحه سقوط هواپیما

– اخبار استانها – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی با حضور در منزل شهید حمزه‌ای از شهدای سانحه سقوط هواپیما ‌اظهار داشت: شیوه امتحان انسان‌ها به دست خدا بوده و امتحانات سخت انسان را از حب دنیا دوری می‌کند. وی با بیان […]

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی با حضور در منزل شهید حمزه‌ای از شهدای سانحه سقوط هواپیما ‌اظهار داشت: شیوه امتحان انسان‌ها به دست خدا بوده و امتحانات سخت انسان را از حب دنیا دوری می‌کند.

وی با بیان اینکه صبر در زمان امتحانات الهی سبب برون‌رفت از مشکلات می‌شود، ابراز کرد: امتحانات سخت انسان را در مسیرهایی قرار داده که سبب سازندگی می‌شود و اگر صبر نداشته باشیم شرایط امتحان به‌سختی می‌گذرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با اشاره به آزمون الهی برای حضرت نوح (ع) و حضرت ابراهیم(ع) تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) بچه‌دار نمی‌شد ولی با گذشت ساره همسرش و با عنایت خداوند دارای فرزند شد ولی به دلایلی مجبور به ترک شهر و جدا کردن همسران از یکدیگر و جداسازی هاجر و اسماعیل از ساره شد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ثمره امتحان ساره را سبب عنایت خداوند برای بچه‌دار شدن دانست و افزود: صبر ساره پای حضرت ابراهیم(ع) سبب شد که خداوند اسحاق را به وی عنایت کند.

آیت الله سعیدی: پیکرهای مرحوم محمد صالحه و حسنی سعدی در بارگاه حضرت معصومه(س) به خاک سپرده می شودتکرار| آیت الله سعیدی با خانواده شهدای قمی سانحه هوایی دیدار کرد

وی به خواسته حضرت ابراهیم(ع) از خداوند برای قرار دادن پیامبر آخرالزمان از نسل وی اضافه کرد: این پیامبر بزرگ در مورد فرزند مورد آزمون الهی قرار گرفت و مجبور به ذبح اسماعیل در راه خدا شد که نهایتاً با سربلندی از این آزمون خارج و ثمره نسل وی پیامبر خاتم‌الانبیا(ص) شده است.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: خانواده‌ها در زمان جنگ تحمیلی می‌دانستند که فرزندانشان در دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌ها، ناموس، شرف و … در جهاد با کفر هستند ولی بازهم در آزمون الهی سربلند شدند.

وی با عرض تسلیت به خانواده شهدای سانحه هواپیمایی اوکراین یادآور شد: آنان نخبگانی بودند که آسمانی شدند و آن‌ها به وسیله‌ای به شناخت تبدیل‌شده‌اند و ان‌شاالله به برکت حضرت زینب(س) به خانواده این داغداران صبر عنایت گردد و ان‌شاالله جبران این آزمون خواهد شد.