حمایت ویژه از آتش‌نشانی دغدغه شهرداری قم است
حمایت ویژه از آتش‌نشانی دغدغه شهرداری قم است

شهردار قم گفت: بررسی و تامین نیازهای رفاهی و حقوقی نیروهای سازمان آتش‌نشانی جزو اولویت‌های مدیریت شهری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از شهر نیوز، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه گرامیداشت روزملی ایمنی و آتش‌نشانی و دیدار با کارکنان سازمان با بیان اینکه آتش‌نشانان نماد ایثار و خدمت به جامعه هستند و در سخت‌ترین شرایط از جان خود مایه می‌گذارند، اظهار کرد: وظیفه ما به عنوان مدیران شهری، فراهم کردن امکانات و تجهیزات به‌روز و مناسب برای این نیروهای شجاع است تا بتوانند با اطمینان بیشتری به انجام وظایف خود بپردازند.

وی افزود: تلاش برای کاهش حوادث شهری با آموزش همگانی و رعایت اصول ایمنی، مسئولیتی است که هم بر دوش نهادهای مسئول و هم بر دوش تک تک افراد جامعه استوار است و با همکاری و مشارکت همگانی می‌توانیم شهری امن‌تر و محیطی ایمن‌تر برای همه شهروندان ایجاد کنیم.

شهردار قم در واکنش به تحولات اخیر در منطقه به ویژه در جنگ های جاری در لبنان و غزه، خاطرنشان کرد: درگیری‌ها و جنگ‌های منطقه‌ای که در لبنان و غزه رخ می‌دهد، نه تنها مردم مظلوم این مناطق را با مشکلات و ویرانی‌های بسیاری روبه‌رو کرده است، بلکه تأثیرات گسترده‌ای بر صلح و امنیت کل منطقه خواهد داشت.

سقائیان‌نژاد با ابراز تاسف شدید از ترور سید مقاومت به دست رژیم اشغالگر عنوان کرد: امت اسلامی باید در برابر این ظلم‌ها متحد شود و از هیچ تلاشی برای کمک به مردم ستم‌دیده و پایان دادن به این بحران‌ها دریغ نکند.

وی در خصوص مطالبات کارکنان آتش‌نشانی گفت: با توجه به بودجه شهرداری قم، مقایسه تسهیلات رفاهی و میزان حقوق کارکنان آتش‌نشانان با دیگر شهرها همچون تهران و اصفهان نادرست است، اما تلاش می‌کنیم در سطح و اندازه شهرداری قم شرایط آتش‌نشانان را بهبود بخشیم.

شهردار قم با اشاره به اجر معنوی و ارزش والای شغل آتش نشانی افزود: بررسی و تامین نیازهای رفاهی و حقوقی نیروهای سازمان آتش‌نشانی جزو اولویت‌های مدیریت شهری است.