آتش نشانی، رسالتی سرشار از عشق و ایمان
آتش نشانی، رسالتی سرشار از عشق و ایمان

هفتم مهرماه روز گرامیداشت مقام آتش نشان، فرصتی ارزشمند برای قدردانی از دلاورمردان بی‌ادعایی است که با ایمان و اخلاص، این مسیر دشوار و پرخطر را پیموده و در راه خدمت به جامعه، حماسه‌های بی‌نظیری خلق می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، شورای اسلامی شهر مقدس قم به مناسبت فرارسیدن هفتم مهرماه، روز آتش‌نشانی و ایمنی، با صدور پیامی این روز را به تمام آتش‌نشانان و کارکنان خدوم سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله:مَن رَدَّ عَن قَومٍ مِنَ المُسلِمینَ عادِیَهَ ماءٍ أونارٍ وَجَبَت لَهُ الجَنَّه
کسی که دسته ‏ای از مسلمانان را از خطر سیل یا آتش سوزی نجات دهد، بهشت بر او واجب می شود

هفتم مهرماه روز گرامیداشت مقام آتش نشان، جهادگران میدان حوادث و روز تجلیل از رشادت ها و دلاوری های مردانی از جنس ایثار و شهادت است؛ انسان هایی که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش دیگران می گذرند و با تکیه بر ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی، مسئولیت خطیر نجات جان همنوعان را بر دوش گرفته‌اند و با حضور در میان شعله‌های سوزان و حوادث ناگوار، چراغ امید را در دل هموطنان روشن نگاه می‌دارند.

این روز فرصتی ارزشمند برای قدردانی از دلاورمردان بی‌ادعایی است که با ایمان و اخلاص، این مسیر دشوار و پرخطر را پیموده و در راه خدمت به جامعه، حماسه‌های بی‌نظیری خلق می‌کنند.

“آتش‌نشانی” تنها یک حرفه نیست، بلکه رسالتی است که با عشق، ایثار و ایمان در هم آمیخته است و بدون شک پاداش اخروی این ناجیان فداکار نزد خداوند محفوظ خواهد بود.

شورای اسلامی شهر مقدس قم، فرارسیدن هفتم مهرماه، روز آتش‌نشانی و ایمنی را به تمامی کارکنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تبریک عرض می‌نماید و ضمن سپاسگزاری از تلاش‌های شبانه‌روزی این عزیزان، از درگاه خداوند متعال برای آنان سلامتی و موفقیت روزافزون مسئلت دارد.

۱۴۰۳/۰۷/۰۷