لزوم هوشمندسازی نظارت بر ناوگان حمل و نقل
لزوم هوشمندسازی نظارت بر ناوگان حمل و نقل

مدیرعامل اتحادیه حمل‌ونقل مسافر شهری کشور، گفت: حوزه حمل‌ونقل در کنار توسعه ناوگان، لجستیک و پشتیبانی برای بهره‌برداری بهتر و ارائه خدمات بیشتر نیازمند آن است که از سامانه‌های هوشمند و پایش تصویر در حوزه نظارت بر عملکرد ناوگان بهره ببرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، مرتضی ضامنی ظهر امروز در بازدید از سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم، اظهار داشت: قرار است که بازدیدهایی به صورت دوره‌ای از سازمان‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل در شهرهای مختلف صورت گیرد.

وی افزود: در این مسیر تجارب و اقدامات همکاران لحاظ می‌شود تا اقدامات اختصاصی هر سازمانی تجربه‌نگاری شود و در اختیار شهرداری‌های مختلف کشور قرار گیرد.

مدیرعامل اتحادیه حمل‌ونقل مسافر شهری کشور با اشاره به اینکه با استفاده از تجارب گذشته و اقداماتی که در حال حاضر انجام می‌شود سایر شهرها می‌توانند از این تجارب استفاده کنند، خاطرنشان کرد: حوزه حمل‌ونقل در کنار توسعه ناوگان، لجستیک و پشتیبانی برای بهره‌برداری بهتر و ارائه خدمات بیشتر نیازمند آن است که از سامانه‌های هوشمند و پایش تصویر در حوزه نظارت بر عملکرد ناوگان بهره ببرد.

ضامنی اضافه کرد: در سرفاصله‌هایی که ناوگان قرار است حضور پیدا کند، باید هوشمندسازی شود تا هم مردم با شرایط بهتر و احترام به زمانشان خدمات‌دهی را تجربه کنند و هم خدمات‌دهی در حوزه حمل‌ونقل مدیریت شود، در این شرایط زمان مردم در ایستگاه‌ها تلف نمی‌شود و این اتفاق خوب در سازمان اتوبوسرانی قم مشاهده شد.

وی تصریح کرد: سامانه پایش تصویری و سامانه نظارت بر عملکرد ناوگان که به صورت سیستمی و هوشمند انجام می‌شود، اتفاقات خوبی است که ناگزیر همه شهرهای کشور باید به این سمت حرکت کنند، در واقع برای استفاده بهتر از تمام ظرفیت ناوگان‌ها و جلوگیری از اتلاف هزینه در توسعه ناوگان باید با استفاده از سیستم‌های هوشمند بهره‌وری را افزایش داد.

مدیرعامل اتحادیه حمل‌ونقل مسافر شهری کشور ادامه داد: این کار در قم جای تقدیر دارد، این تجربه‌نگاری‌ها انجام می‌شود تا در اختیار سایر شهرداری‌ها قرار گیرد و همه شهرها باید به این سمت حرکت کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/