بقاع متبرکه مصادیق بیوت‌الله هستند
بقاع متبرکه مصادیق بیوت‌الله هستند

امام جماعت حرم امامزاده سید علی(ع) گفت: بقاع متبرکه امامزادگان، جایی است که ما را به کمال می‌رسانند و از مصادیق خانه‌های خداوند به شمار می‌روند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن خرمی آرانی در آیین غبارروبی و عطرافشانی حرم مطهر امامزاده سید علی(ع) که به مناسبت هفته وقف برگزار شد با اشاره به آیه ۶۳ سوره مبارکه «نور» اظهار کرد: خداوند می‌فرماید «لَا تَجْعَلُوا دُعَاءَ الرَّسُولِ بَیْنَکُمْ کَدُعَاءِ بَعْضِکُمْ بَعْضًا ۚ قَدْ یَعْلَمُ اللَّهُ الَّذِینَ یَتَسَلَّلُونَ مِنْکُمْ لِوَاذًا ۚ فَلْیَحْذَرِ الَّذِینَ یُخَالِفُونَ عَنْ أَمْرِهِ أَنْ تُصِیبَهُمْ فِتْنَهٌ أَوْ یُصِیبَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ» یعنی (ای مؤمنان) شما دعای رسول (صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) و ندا کردن او را مانند ندای بین یکدیگر (بدون حفظ ادب مقام رسالت) قرار مدهید (یا دعای او را مانند دعای خود نامستجاب مپندارید)، خدا به حال آنان که (برای سرپیچی از حکمش) به یکدیگر پناه برده و از میان شما رخ پنهان می‌دارند آگاه است. پس باید کسانی که امر خدا را مخالفت می‌کنند و از آن روی می‌گردانند بترسند که مبادا به فتنه‌ای بزرگ (تسلط سلطان جور) یا عذاب دردناک دیگر (مانند قتل و اسارت) گرفتار شوند.
او افزود: خوشوقتیم که هفته وقف با هفته وحدت و هفته دفاع مقدس مصادف شده و این مسئله را به فال نیک می‌گیریم.
امام جماعت حرم امامزاده سید علی(ع) با بیان اینکه مسئولان اوقاف و بقاع متبرکه شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا به وظایف اصلی خود که یکی از آنها تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است عمل کنند گفت: از همه آنها تشکر می‌کنیم و امیدواریم در تحقق اهداف خود بیش از گذشته به موفقیت برسند.
او ادامه داد: به فرموده امام جعفر صادق(ع) بقاع متبرکه خانه اولیاءالله است، جایی که مردم برای توسل و شفاعت و تبرک به آنها مراجعه می‌کنند.
خرمی آرانی با بیان اینکه حاجت بسیاری از زائران در طول تاریخ و با توسل به ائمه اطهار(ع) و امامزادگان برآورده شده است گفت: این به خاطر شرافتی است که خداوند به این بزرگواران و آرامگاه آنها داده است.
امام جماعت حرم شاه سید علی(ع) خاطرنشان کرد: امروز گردهم آمده‌ایم که مضجع شریف یکی از امامزادگان و نوادگان حضرت عباس(ع) را غبارروبی و عطرافشانی کنیم، مکانی مقدس در سده‌های مختلف تاریخ که همواره ملجأ و پناهگاه شیعیان بوده است.
وی افزود: این مکان مقدس مصداق روایتی از امام باقر(ع) است که فرموده‌اند «آل محمد أبواب الله سبیله الدعاه إلى الجنه القاده إلیها».
خرمی آرانی تصریح کرد: در کنار بقاع متبرکه امامزادگان به کمال و رشد می‌رسیم و رهبری هم به درستی فرمودند که این اماکن باید به قطب فرهنگی تبدیل شود.
امام جماعت حرم شاه سید علی(ع) گفت: آیت‌الله العظمی مرحوم بهجت، هر امامزاده یک عطر خاص دارد و حاجتی و از حوائج ما را برآورده می‌کنند.