ترویج وقف باید با مصداق‌های عملی همراه باشد
ترویج وقف باید با مصداق‌های عملی همراه باشد

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) گفت: لازم است سازمان اوقاف در عمل به سیره پیامبر اکرم(ص)، همانگونه که تاکنون پیش رفته در ادامه نیز ترویج وقف را به صورت عملی و با اجرای امینانه نیت واقفان پیگیری کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در نشست با مدیرکل و مدیران اوقاف استان قم که به مناسبت هفته وقف برگزار شد اظهار کرد: سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) الگویی برای همه ماست و یکی از اصول آن، وحدت در جامعه اسلامی است.
او افزود: آن بزرگواران در عمل، مروج ارزش‌های دینی بودند و این شیوه باید در زندگی ما هم در دستور کار قرار بگیرد.
تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) با اشاره به مسئله مهم موقوفات و نقش سازمان اوقاف در این زمینه اظهار کرد: اقداماتی که در زمینه احیا و نگهداری موقوفات و مصرف عواید آنها صورت می‌گیرد باید به درستی اطلاع‌رسانی شود تا مردم با آثار و برکات وقف و کار امینانه سازمان اوقاف آشنا شوند.
او ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) پایه‌گذار سنت حسنه وقف در اسلام بوده‌اند و به آنچه گفته‌اند عمل کرده‌اند به عبارتی ایشان یکی از واقفان مهم محسوب می‌شوند، عامل بودن به کار، تاثیر زیادی بر ترویج یک سنت دارد و ایشان هم اینگونه بودند.
سعیدی خاطرنشان کرد: هر چند سازمان اوقاف با چالش‌هایی مواجه است ولی باید گفت این مسائل طبیعی هستند و در واقعیت اتفاق می‌افتند هر چند شاید جنبه «حق» نداشته باشند بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد تا از بروز آنها جلوگیری کرد و اگر هم اتفاق افتادند، به درستی مورد بررسی قرار گرفته و حل شوند.
امام جمعه قم افزود: اختلاف نظر در همه جا وجود دارد ولی باید با تدبیر، آنها را مدیریت کرده و حل کرد چون اختلافات نباید به عموم جامعه کشیده شود.
او تصریح کرد: مردم باید اطمینان داشته باشند آنچه وقف می‌کنند به درستی و در راستای نیت که مشخص کرده‌اند بکار گرفته می‌شود و عمل به نیت واقف، دستور کار اول و آخر سازمان و ادارات کل اوقاف است.