قم ۱۱۵۷ شهید غیرایرانی دارد
قم ۱۱۵۷ شهید غیرایرانی دارد
زارعی از رونمایی طرح جان‌فدای اسلام با هدف معرفی شهدای غیرایرانی انقلاب اسلامی مقیم قم خبر داد و گفت: قم دارای یک‌هزار و ۱۵۷ شهید غیر ایرانی از ۱۰ کشور جهان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، علی اکبر زارعی امروز در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس در آیینی، طرح جان فدای اسلام با هدف معرفی شهدای غیرایرانی انقلاب اسلامی که مقیم قم بودند، رونمایی شد. طرح جان فدای اسلام از قم شروع شده‌ و در ادامه به صورت سراسری در سایر استان‌ها نیز به اجرا درخواهد آمد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ نام و یاد شهدا، افزود: در نهایت پس از ایجاد دبیرخانه کنگره شهدای غیرایرانی انقلاب اسلامی، یادواره شهدای جان فدای اسلام به صورت استانی و ملی برگزار می‌شود.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری قم با بیان اینکه دبیرخانه کنگره شهدای غیرایرانی استان قم در اداره‌کل امور اتباع و مهاجران خارجی استان مستقر است،‌ گفت:‌ قم دارای بیش از یک‌هزار و ۱۵۷ شهید غیر ایرانی از ۱۰ کشور جهان است.

زارعی افزود: از این تعداد ۶۵۸ شهید در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و ۴۹۹ شهید نیز در دفاع از حرم اهل بیت(ع)‌ در نبرد با داعش به فیض شهادت نائل آمدند.

پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

منبع: خبرگزاری تسنیم استان قم/