نمایشگاه “یاد یاران” در قم آغاز به کار کرد
نمایشگاه “یاد یاران” در قم آغاز به کار کرد

نمایشگاه یاد یاران با شعار محوری “محراب تا معراج” همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس باحضور سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح، در قم آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، نمایشگاه یاد یاران همزمان با آغاز هفته‌ دفاع مقدس شامگاه شنبه با حضور سردار شکارچی سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح، سردار موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب علیه السلام استان قم و دیگر مسؤلان استانی و مردم شهر مقدس قم در باغ موزه دفاع مقدس قم آغاز به کار کرد.

نمایشگاه یاد یاران با شعار محوری “محراب تا معراج” یعنی مسجد تا معراج شهدا طراحی و تعبیه شده است. نگاه ویژه و هدف اصلی آن جنگ دیروز و جنگ امروز، با پرداختن به افتخارات و اقتدار نظامیان و مردم ایران در زمان دفاع مقدس از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخته شده است.

 در این نمایشگاه به موضوعات متعدد مربوط به جنگ جدید، شناختی و تغییر باور و اراده‌ها پرداخته شده‌ و بر همین اساس به مباحثی که تحت عنوان افتخارات لشکر ۱۷ علی‌بن ابیطالب(ع) قم در زمان دفاع مقدس، مرزبانی، دفاع از حرم و افتخارآفرینی به آن پرداخته شده است.

 از دیگر موضوعات تعریف شده در این نمایشگاه معراج شهدا و ایستگاه روایتگری است. ایستگاه گروه سرود افتخار و گروه سرود آسمانی که توسط دشمن دژخیم در ابتدای چهارراه بازار به شهادت رسیدند از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است. بخش‌های متعددی در حوزه‌ فعالیت‌های ارتش پرافتخار جمهوری اسلامی،  فرماندهی انتظامی استان در دفاع مقدس و در مأموریت‌های متعدد حال حاضر نیز وجود دارد.

بخش‌های دیگری با موضوع جنگ جدید، ازجمله زنان در چهار دهه‌ی انقلاب اسلامی، بحث فرق، ادیان و مذاهب، روایت آسیب‌های اجتماعی[طلاق و اعتیاد]، تقابل خیر و شر در حوزه‌ دشمن‌شناسی، بیان فعالیت‌های محلات، پایگاه‌ها و مساجد در زمینه‌ خدمت‌رسانی در نظر گرفته شده است.

 در فضای متفاوتی از نمایشگاه، محصولات فرهنگی، کتاب انقلاب و کتاب دفاع مقدس به مردم عرضه می‌شود. ایستگاه دستاوردهای بسیج سازندگی و سپاه پاسداران طی دوران انقلاب اسلامی نیز در نمایشگاه وجود دارد. در پایان نیز هر شب مراسماتی با حضور شخصیت‌ها و مسئولان کشوری و لشکری و همچنین نمایش رزمایش مردان آسمانی برای مردم برگزار می‌شود.

بخش پایانی نمایشگاه امسال نیز با عنوان رزمایش نمایش مردان آسمانی است که مانور عملیاتی انفجارات و موضوعات متعدد اجرا خواهد شد.

 نمایشگاه یاد یاران ( محراب تا معراج ) از ۳۱ شهریور تا ۷ مهرماه برگزار می‌شود. صبح‌ها و عصرها ویژه دانش آموزان و دانشجویان و هر شب همزمان با نماز مغرب و عشاء ویژه بازدید عموم مردم است.

 محل برگزاری این نمایشگاه، میدان مفید، ابتدای بلوار شهید آوینی، باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری تسنیم